افشای اسناد تازه ; نیروهای داعش کجا آموزش می‌بینند؟



اخبار,نیروهای داعش


اخبار بین الملل - افشای اسناد تازه از حامیان خارجی تروریست‌های عراق
نیروهای داعش کجا آموزش می‌بینند؟

مربیان گروه‌های داعش عموما عراقی هستند و بیش از همه شهروندان کشورهای عربی و افغانی و پاکستانی را جذب اردوگاه‌های آموزشی خود می‌کنند و به آنها در خاک ترکیه آموزش‌های لازم می‌دهند.

روزنامه شبه دولتی الصباح عراق گزارش داد که منابع امنیتی عراقی مطلع شده اند که نیروهای تروریستی داعش آموزش های لازم را در شهر غازی عنتاب در ترکیه می بینند و سپس رهسپار موصل می شوند.

به گزارش پایگاه خبری وای نیوز، این در حالی است که بر اساس گزارش سازمان ملل متحد تا کنون شمار بسیاری از زنان و دختران در شهر موصل مجبور به انجام ختنه اجباری به دستور رهبران و عناصر شده اند و تا کنون 150 هزار خانواده ترکمان نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند. داعش همچنین بر 11 روستا استیلای کامل یافته و ضمن اخراج همه اهالی این روستاها تمامی دارایی ها و مایملک آنها را به تصرف خود در آورده است.

به نوشته این روزنامه اخیرا اسنادی به دست آمده است که نشان می دهد افرادی که شناسنامه امریکایی دارند به جمع گروه های داعش پیوسته اند. مربیان این گروه ها عموما عراقی هستند و بیش از همه شهروندان کشورهای عربی و افغانی و پاکستانی را جذب اردوگاه های آموزشی خود می کنند و به آنها در خاک ترکیه آموزش های لازم می دهند.

یک منبع آگاه امنیتی عراق که به دلیل مسائل امنیتی نخواسته نامش فاش شود به روزنامه الصباح گفته است که هزینه آموزش گروه های وابسته به القاعده را کشورها و دولت های مختلف از جمله عربستان و اسرائیل و قطر بر عهده دارند.

به گفته این منبع ابراهیم السامرائی که بعد از تشکیل شبکه داعش لقب "ابو بکر البغدادی" را برای خود برگزیده و همچنین شاکر ابو هیب، تروریست دیگر عضو این شبکه حداقل برای دو سال در این اردوگاه ها آموزش های نظامی دیده اند. آنها همچنین با استفاده از هواپیمای خطوط هوایی اسرائیل معروف به "عال" سفرهایی را به اسرائیل انجام داده و دیدارهایی را با مقام های امنیتی این رژیم داشته اند.

این منبع آگاه امنیتی همچنین می گوید در شهر غازی عنتاب افراد دیگری از جمله نیروهای مخالف حکومت بشار اسد موسوم به ارتش آزاد و دیگر گروه های مسلح نظامی نیز آموزش می بینند.

منابع دیگر امنیتی عراق همچنین می گویند هر چه می گذرد بیشتر ابعاد دخالت کشورهای منطقه ای برای به آشوب کشاندن عراق کشف می شود، تلاش های همه آنها برای ناامن کردن اوضاع جاری در عراق و تشدید بحران های امنیتی در آن و سپس کشاندن عراق به یک جنگ داخلی است.

یک منبع آگاه امنیتی دیگر به روزنامه الصباح گفته است که در پی همکاری نیروهای امنیتی عراقی با شوراهای بیداری استان الانبار به تازگی انبارهای تسلیحاتی ای در خاک عراق کشف شده است که همه سلاح های آن از عربستان و اردن و ترکیه و اسرائیل به عراق آمده اند.

به گفته این منبع، سازمان امنیت عراق همچنین به اسنادی دست یافته است که نشان می دهد عناصر امنیتی برخی کشورهای حامی داعش این گروه را تحریک می کنند که به شکل های مختلف و حتی با استفاده از ابزارهای مختلف تروریستی اهالی مناطق تحت تصرف خود را وادار به ترک خانه و کاشانه شان کنند تا به این ترتیب بذر جنگ طایفه ای در عراق کاشته شود و این کشور به سمت یک جنگ داخلی تمام عیار کشیده شود. گفته می شود انفجار مراقد و بارگاه های دینی در مناطق مختلف موصل نیز با تحریک داعش صورت می گیرد.

پیش از این روزنامه های ترکیه نیز نسبت به حضور داعش در خاک ترکیه هشدار داده بودند و دولت رجب طیب اردوغان را متهم کرده بودند که به رهبران و نیروهای داعش در خاک خود پناه داده و امکانات دولتی را در اختیار آنها قرار داده است. رسانه های مخالف حکومت ترکیه همچنین می گویند که یکی از بازرگانان مهم ترکیه که به حکومت اردوغان نزدیک است، از طرف دولت ترکیه منابع مالی در اختیار داعش قرار می دهد که آخرین نمونه آن پرداخت 150 هزار دلار پول نقد به یکی از عناصر آن بوده است. آنها همچنین می گویند که زخمی های داعش همگی در بیمارستان های آنکارا و شهرهای جنوبی ترکیه درمان می شوند.
اخبار بین الملل -  دیپلماسی ایرانی

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------