کلینتون از اوباما عذرخواهی کرد



اخبار,عذر خواهی کلینتون از اوباما

اخبار بین الملل  -  کلینتون از اوباما عذرخواهی کرد

وزیر خارجه پیشین آمریکا که سیاست های"باراک اوباما" در سوریه را به باد انتقاد گرفته بود، طی تماسی تلفنی از وی عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه پیشین آمریکا به خاطر انتقادهای تندی که به سیاست "باراک اوباما" در مورد سوریه کرده بود از وی پوزش خواست. یک سخنگوی کلینتون در گفتگو با مجله "پولیتیکو" با اعلام این خبر گفت وی طی تماسی تلفنی با رئیس جمهوری آمریکا گفته قصدش از این اظهارات، حمله به دولت آمریکا نبوده است.

این در حالی است که کلینتون پیشتر در گفتگو با هفته نامه "آتلانتیک" مواضع منفعلانه اوباما در قبال سوریه را اشتباهی بزرگ و عامل اصلی بی نتیجه ماندن تلاش مخالفان "بشار اسد" خواند. وی با انتقاد از سیاست رئیس جمهوری آمریکا در قبال سوریه، وی را به دلیل حمایت نکردن از شورشیان مسلح، مسئول وضعیت کنونی این کشور دانست.

همچنین انتشار مصاحبه انتقادی کلینتون در رسانه ها موجی از گمانه زنی ها را به دنبال داشت. برخی تحلیلگران با اشاره به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری 2016 و احتمال زیاد نامزدی کلینتون به عنوان گزینه اصلی دمکرات ها در این انتخابات، این انتقادها را در راستای تبری جستن وی از سیاست های اوباما ارزیابی کردند.

گفتنی است کلینتون در زمان عهده داری وزارت خارجه دولت اوباما تلاش زیادی برای مسلح کردن معارضان نظام سوریه انجام داد اما با مخالفت هایی که از سوی اوباما و هم حزبی های خود مواجه شد، این تلاش بی نتیجه ماند.
اخبار بین الملل - مهر


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------