عملیات پس گرفتن تکریت از داعش آغاز شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار بین الملل - عملیات ارتش عراق برای باز پس گیری تکریت/میدان های مین و تک تیراندازان داعش پیشروی های ارتش را کند کرده اند/فتوای مفتی اعظم عربستان: داعش دشمن شماره یک اسلام است

یک سرگرد ارتش به رویترز گفت که پیشروی نیروهای عراقی از سمت جنوب سریع است، اما در غرب بخاطر میدانهای مین، بمب های کنار جاده و تک تیراندازان با کندی به پیش می رود.

نیروهای ارتش عراق روز سه شنبه حمله به مواضع گروه تروریستی در خارج از شهر تکریت را آغاز کردند. شهر تکریت زادگاه صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق است.

به گزارش «انتخاب»، یک سرگرد ارتش عراق به رویترز گفت که پیشروی نیروهای عراقی از سمت جنوب سریع است، اما در غرب بخاطر میدانهای مین، بمب های کنار جاده و تک تیراندازان با کندی به پیش می رود.

حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در روزهای اخیر، که برای اولین بار بعد از خروج نیروهای این کشور از عراق در سال 2011 صورت می گیرد، باعث تقویت حملات نیروهای دولتی و کردهای این کشور شده است.

در همین حالعبدالعزیز الشیخ مفتی بزرگ عربستان سعودی روز سه شنبه به شدت گروه های داعش و القاعده را محکوم کرد و آنها را « دشمن شماره یک اسلام دانست. »

مفتی عربستان در بیانیه ای به ویژه با اشاره به گروه دولت اسلامی در عراق و سوریه و همچنین القاعده اعلام کرد « عقاید افراطی و تروریسم با اسلام هیچ ارتباطی ندارند و عاملان آنها دشمن شماره یک اسلام هستند.»

وی با ذکر آیه ای از قرآن کریم، گفت : « مسلمانان قربانیان اصلی این افراط گرایی هستند. همان طور که ما شاهد جنایاتی هستیم که گروه دولت اسلامی، القاعده و دیگر گروه های مرتبط با آنها مرتکب می شوند. »

اخبار بین الملل - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------