مفاد توافق آتش بس بلند مدت در غزه



اخبار,توافق آتش بس بلند مدت در غزه


اخبار بین الملل - مفاد توافق آتش بس بلند مدت در غزه

خبرگزاري فرانسه به نقل از رهبران گروه هاي فلسطيني از توافق براي آتش بس بلند مدت در غزه خبر داد.

به گزارش آريا به نقل از خبرگزاري فرانسه، فلسطينيان سه شنبه از توافق براي برقراري آتش بس بلند مدت با اسرائيل خبر دادند.

شبکه الميادين نيز گزارش داد اين آتش بس ممکن است ساعت 7 شب آغاز شود و محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين قرار است امشب جزئيات آن را در سخنراني اعلام کند.

در همين حال جنبش مقاومت اسلامي فلسطين حماس با تاييد اين خبر، دستيابي به توافقي درباره آتش بس بلند مدت را نوعي پيروزي مقاومت خواند.

سامي ابوزهري گفت: توافق آتش بس ميان اسرائيل و فلسطينيان حاصل شده است و منتظر اعلام رسمي آن هستيم.

شبکه تلويزيوني الاقصي لحظاتي پيش در خبري فوري به نقل از سامي ابو زهري سخنگوي حماس اعلام کرد توافق آتش بس ميان دو طرف فلسطيني و اسرائيلي حاصل شده است و ما منتظر اعلام رسمي آن در قاهره هستيم.

توافق آتش بس شامل از سرگيري مذاکرات درباره فروگاه، بندر و اسرا مي شود
شبکه تلويزيوني الجزيره لحظاتي پيش در خبري فوري گزارش داد توافق آتش بس در نوارغزه شامل ازسرگيري مذاکرات غيرمستقيم درباره فروگاه، بندر و اسراي فلسطيني مي شود. اين مذاکرات قرار است يک ماه ديگر ازسرگرفته شود. در اين حال خبرنگار اين شبکه در غزه گفت انتظار مي رود توافق آتش بس کمتر از دو ساعت ديگر در غزه اعلام شود.


گفتگو درباره ساخت فرودگاه و بندر در نوار غزه ماه آينده آغاز مي شود
روزنامه يديعوت آحارونوت در خبري فوري نوشت:يک منبع در جنبش حماس بعد از ظهر سه شنبه اعلام کرد توافقنامه آتش بس حاصل شده است و شامل کاهش فوري محاصره غزه خواهد بود و گفتگو درباره ساخت يک بندر و فرودگاه در نوار غزه نيز ماه آينده آغاز مي شود.

بازگشايي گذرگاهها
شبکه تلويزيوني القدس لحظاتي پيش در خبري فوري به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد يک منبع آگاه در مصاحبه اختصاصي با اين شبکه پيش بيني کرد توافقي مبني بر برقراري آتش بس در غزه اعلام شود که براساس آن گذرگاهها بازگشايي، بازسازي خرابي هاي ناشي از حملات به غزه آغاز و کمکهاي بشردوستانه به اين منطقه وارد مي شود. و پس از آن گفتگوها براي حل و فصل ساير مسائل باقيمانده ظرف يک ماه، آغاز خواهد شد.

مفاد توافق
توافق آتش بس دراز مدت ميان اسرائيل و فلسطين شامل لغو محاصره غزه است.

شبکه خبري پرس تي وي در خبري فوري اعلام کرد بر اساس توافق آتش بس محاصره غزه پايان مي يابد و درخواست هاي فلسطينيان تضمين شده است.

کريم جمال الدين خبرنگار پرس تي وي در قاهره گفت بر اساس اطلاعاتي که ما به دست آورده ايم توافق براي آتش بس دراز مدت ميان اسرائيل و فلسطين حاصل شده است. اين توافق شامل لغو محاصره غزه و بسته شدن گذرگاه مرزي کرم ابو سالم خواهد بود. اين توافق همچنين شامل لغو تعطيلي گذرگاه مرزي رفح خواهد بود که مصر به شدت به اين علت مورد انتقاد بود. با اين حال بايد ببينيم که آيا اسرائيل به اين آتش بس پايبند خواهد بود و يا به بمباران غزه ادامه خواهد داد.

در اين توافق آمده است تا زماني که آتش بس پايدار باشد اسرائيل به اين توافق پايبند خواهد بود و محاصره را لغو خواهد کرد و محدوديت هاي اعمال شده بر مرز رفح و ديگر گذرگاهها لغو خواهد شد. با اين حال بايد ديد که اين توافق دراز مدت تا چه زماني ادامه خواهد داشت.

اخبار بین الملل - آریا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------