«داعش» ویدئویی جدید از یک خبرنگار انگلیسی منتشر کرد (+عکس)




اخبار بین الملل - «داعش» ویدئویی جدید از یک خبرنگار انگلیسی منتشر کرد

گروه تکفیری «داعش» بعد از انتشار سه ویدئو از سربریدن دو خبرنگار آمریکایی و یک امدادگر انگلیسی، برای چهارمین بار یک نوار ویدئویی جدید را منتشر کرده که در آن یک گروگان انگلیسی دیگر که ظاهراً خبرنگار است، نمایش داده می‌شود..

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه تکفیری داعش روز پنج‌شنبه یک نوار ویدئویی جدید منتشر کرده است که در آن فردی که ظاهرا «جان کنتلای» خبرنگار انگلیسی است، بعنوان گروگان این گروه تروریستی معرفی می‌شود.

داعش پیش از این سه نوار ویدئویی منتشر و اعلام کرد که دو خبرنگار آمریکایی و یک امدادگر انگلیسی را سربریده است.

در نوار ویدئویی جدید که سه دقیقه است، گروگان، کانتلای معرفی می‌شود و ظاهراً وضعیت جسمانی مناسبی دارد و متعهد می‌شود که برخی حقایق را در یک سری برنامه‌ها ابلاغ کند و می‌گوید که بخش‌های بیشتری از او منتشر خواهد شد.

 

اخبار,گروه تکفیری «داعش»

 

این گروگان انگلیسی که لباس نارنجی بر تن دارد، می‌گوید: «هم اکنون می‌دانم که چه فکر می‌کنید. شما فکر می‌کنید که او این کار را می‌کند چون یک زندانی است. یک اسلحه بر روی سر او قرار داده شده است و او مجبور است که این کارها را انجام دهد. درست است آیا این فکر را می‌کنید؟»

او ادامه می دهد: «بله درست است. من یک زندانی هستم، نمی‌توانم این را انکار کنم، اما ببیند که دولت من مرا رها کرده است و سرنوشت من در دستان دولت اسلامی است، من چیزی برای از دست دادن ندارم.»

دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا تلاش دارد که یک ائتلاف بین المللی برای «تضعیف و در نهایت نابودی داعش» به وجود آورد، اما بسیاری در خصوص موفقیت این کمپین بین المللی ابراز تردید کرده‌اند.

ویدئوی جدید این عنوان را دارد: «به من گوش سپارید، پیامی از سوی زندانی انگلیسی، جان کانتلای». مردی که کانتلای معرفی می شود می‌گوید که در نوامبر 2012 بعد از ورود به سوریه ربوده شده است.

وی می‌گوید که برای روزنامه‌ها و مجله‌های انگلیسی چون ساندی تایمز، سان و ساندی تلگراف کار کرده است و تأکید می کند: «بعد از دو جنگ فاجعه بار و منفور افغانستان و عراق، برای چه دولت‌های ما تا این اندازه مشتاق هستند تا در یک جنگی که پیروزی در آن وجود دارد شرکت کنند؟»

از زمان انتشار ویدئوهای کشته شدن اتباع آمریکا و انگلیس، دولت آمریکا دستور به تشدید حملات در عراق داده است. «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته در یک جمع خصوصی اذعان کرده بود که انتشار این ویدئوها کمک شایانی به جلب حمایت افکار عمومی از اقدام نظامی کرده است.

اخبار بین الملل - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------