جان کری: از ایران می‌خواهیم در مقابله داعش نقش داشته باشد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار بین الملل - جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره داعش
جان کری: از ایران می‌خواهیم در مقابله داعش نقش داشته باشد/الجعفری:باید با تفکر تکفیری مقابله شود

جلسه این هفته شورای امنیت که با دستور کار بررسی تهدید داعش برگزار می شود، به ریاست وزیر خارجه آمریکا شروع بکار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، جلسه این هفته شورای امنیت که با دستور کار بررسی تهدید داعش برگزار می شود، به ریاست وزیر خارجه آمریکا شروع بکار کرد.

39 نماینده از کشورهای مختلف در این جلسه صحبت خواهند نمود که نفر سی‌ام، «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان خواهد بود.

نیکلای میلادینوف: داعش تهدیدی برای کل خاورمیانه است
در ابتدای این جلسه نیکلای میلادینوف نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق سخنرانی کرد و با اشاره به لزوم حمایت بیشتر از دولت بغداد و غیر نظامیان عراقی در مقابل تروریست‌ها تاکید کرد که داعش تهدیدی برای کل منطقه خاورمیانه است.

وی با اشاره به لزوم یکپارچگی دولت بغداد در مقابله با داعش تصریح کرد که دولت بغداد به حل مشکلات و درگیری‌های داخلی متعهد است.

در ادامه این نشست ابراهیم الجعفری وزیر امور خراجه عراق سخنرانی کرد و اظهار داشت که جهان شاهد گسترش تفکر تکفیری بوده است.

الجعفری با اشاره به اینکه داعش در عراق مرتکب جنایات ضد بشری شده است، ابراز داشت که دولت بغداد امکانات خود را برای مقابله با داعش گرد آورده است.

وی با بیان اینکه تحولات عراق بر سوریه هم اثر گذار خواهد بود، افزود: باید حملات هوایی به داعش ادامه داشته باشد.

ابراهیم الجعفری: باید با تفکر تکفیری مقابله شود
وزیر امور خارجه عراق با بیان اینکه داعش تمام اقوام و جریان‌های این کشور را هدف قرار داده، مبارزه با تفکر تکفیری را راه حل مبارزه با داعش دانست.

«جان کری» هم در سخنانی در این جلسه گفت: «ما برای نشان دادن حمایت خود از دولت جدید عراق اینجا گرد هم آمده‌ایم، دولتی که در مدتی کوتاه قدم‌هایی بلند برداشته است؛ ما نباید این موقعیت را از دست بدهیم.»

جان کری: از ایران می‌خواهیم در مقابله داعش نقش داشته باشد
وی با اشاره به لزوم حضور ایران در جنگ با داعش افزود: نمایندگان کشورهای زیادی در اینجا حضور دارند که این حضور بر اهمیت حمایت از دولت جدید عراق و پایان دادن به وحشی‌گری‌های داعش تأکید می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: دولت عراق خود را متعهد می‌داند که جوامع محلی را در راه مبارزه با داعش، تقویت و بسیج کند.

جان کری گفت: ملت عراق در مقابله با تهدید داعش، نوعی از روح اتحاد را نشان داده‌اند که در دهه‌های اخیر کسی شاهد آن نبوده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت: داعش در حال حاضر، مردم سوریه و عراق را تهدید می‌کند و در صورت عدم کنترل این گروه، می‌تواند کشورهای خارج از منطقه را نیز تهدید کند.

وی افزود: اقدامات ائتلاف برای نابودی داعش فقط به اقدامات نظامی محدود نخواهد شد، این اقدامات میبایست جامع و همه‌جانبه باشند.

کری با اشاره به حضور هیئت دیپلماتیک ایران در سازمان ملل گفت: مبارزه با داعش وظیفه همه کشورهای جهان از جمله ایران است، کشوری که وزیر خارجه‌اش امروز اینجا پیش ماست.

لوران فابیوس هم در سخنانی با اشاره به اینکه داعش دولت اسلامی نیست بلکه مجموعه‌ای از ادم‌کش‌هاست، اظهار داشت که این گروه علیه اقلیت‌های اقدامات تروریستی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کشورش اولین حمله را به مقر تکفیری‌ها انجام داده است، ابراز داشت که فرانسه به مسئولیتش در قبال داعش پایبند است.

وی با متهم کردن دولت سوریه به تقویت داعش تاکید کرد که داعش حقوق بشر را نقض می کند.

 در ادامه این نشست نمانیده انگلیس سخنرانی کرد و گفت: داعش تهدیدی برای تمام همسایگان عراق است.

وی با اشاره به لزوم تشکیل ائتلافی قدرتمند با مشارکت کشورهای منطقه برای نابود کردن داعش تصریح کرد که باید از تمام ابزارها برای مقابله با داعش استفاده کنیم.

نمانیده انگلیس اعلام کرد که باید سلاح‌های سنگین در اختیار نیروهای پیشمرگه کرد قرار گیرد و افزود: باید برای کمک به دولت عراق گام برداریم.

اخبار بین الملل  - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------