خواهر رهبر کره شمالی جانشین وی شده



اخبار, خواهر رهبر کره شمالی

اخبار بین الملل - خواهر رهبر کره شمالی جانشین وی شده

بر اساس یک گزارش، خواهر رهبر کره‌شمالی مسئولیت‌های برادرش را که هم اکنون در یک بیمارستان بستری است، بر عهده گرفته و جانشین وی شده است.

به گزارش از پایگاه اینترنتی آی‌بی‌تایمز آمریکا، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در حال حاضر به دلیل بیماری در کلینیکی در شهر پیونگ‌یانگ بستری شده و تحت معالجه قرار دارد. هیچ اطلاعاتی درباره نوع بیماری وی فاش نشده است. هم‌چنین بر اساس گزارش یک نشریه ژاپنی، کیم یو – جونگ، خواهر رهبر کره شمالی در طول دوران معالجه برادرش جانشین وی شده و وظایف او را انجام می‌دهد.

از جمله مسئولیت‌های وی مدیریت تصمیمات مهم دولتی است. کیم هیونگ گوانگ،‌ رئیس موسسه همبستگی روشنفکران کره شمالی به مجله دیپلمات که در توکیو منتشر می‌شود، گفت: برخی می‌گویند هوانگ بیونگ سو، مدیر دفتر سیاسی کل ارتش خلق کره، جایگاه شماره دو در کره شمالی را تقبل کرده است، ‌اما با توجه به آنچه که این بار تایید شد،‌ می‌توانیم بگوییم هوانگ اکنون فقط یک سایه است و کیم یو – جونگ در حال حاضر جانشین فرمانده کل در کره شمالی است. در همین حال، خبرگزاری ریانووستی روسیه گزارش داد: کیم یو – جونگ، دختر کوچک کیم جونگ – ایل رهبر درگذشته کره شمالی است و نام وی به طور رسمی در تاریخ 9 مارس سال جاری میلادی برای نخستین بار اعلام شد. وی چندی بعد به عنوان یک مقام ارشد کمیته مرکزی حزب کارگران کره‌شمالی شناخته شد.

اوایل ماه جاری میلادی خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که کیم جونگ اون در اتفاقی نادر در نشست مجمع عالی خلق کره‌شمالی که در تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، غایب بوده است و این غیبت وی برا ی نخستین بار از زمان به دست‌گیری قدرت از دسامبر 2011 رخ داده است. رسانه‌های دولتی کره شمالی در گزارشات خود شایعات درباره بیماری کیم جونگ اون را تایید کرده و عنوان کرده‌اند که وی "ناخوش" است.در این راستا، گمانه‌زنی رسانه‌ها حاکی از آن است که وی یا مبتلا به نقرس است،‌یا قوزک پایش را جراحی کرده و یا به علت افراد در استفاده از پنیر دچارمشکلات گوارشی شده است.

اخبار بین الملل - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------