آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

خیز ده هزار داعشی برای حمله به بغداد / بمباران تاسیسات نفتی تحت کنترل داعش در سوریه



اخبار,اخبارحمله داعش به بغداد


اخبار بین الملل - ورلد تریبیون مدعی شد : خیز ده هزار داعشی برای حمله به بغداد

مقامات امنیتی عراق می‌گویند که شواهد نشان‌دهنده آماده شدن 10 هزار داعشی برای حمل گسترده به بغداد در ماه‌های آینده است.

به گزارش فارس، مقامات امنیتی عراق می‌گویند که اطلاعات به دست آمده حاکی از تجمع هزاران تروریست داعشی در اطراف بغداد و آمادگی آنها برای حمله به پایتخت عراق است.

بر اساس گفته‌های «صباح کرهوت» رئیس شورای موقت استان الانبار که در روزنامه ورلدتریبیون منتشر شده، «تا 10 هزار تروریست آماده حمله به بغداد هستند» و داعشی‌ها علاوه بر تجمع در اطراف بغداد، در حال نفوذ همزمان به داخل شهر هستند.

بر اساس این گزارش، مقامات امنیتی عراق تأیید کرده‌اند که داعش در حال ایجاد شبکه‌ای درون شهر بغداد و به خصوص در محله‌های شیعه‌نشین پایتخت عراق است تا بتواند به هنگام حمله به این شهر، از داخل نیز به مواضع مدافعان بغداد آسیب برساند؛ آنها هم‌چنین گفته‌اند که عوامل داعش تا حومه بغداد و حتی به منطقه «ابوغریب» رسیده‌اند و در صورت شکست ارتش عراق در استان الانبار، بغداد در معرض خطر خواهد بود.

مقامات امنیتی هم‌چنین گفته‌اند که داعش برای حمله به بغداد از تلفیق حملات ماشینی، قایقی و تونلی استفاده خواهد کرد.

یکشنبه هفته پیش، نیروهای امنیتی عراق دو فروند قایق متعلق به داعش را که قصد داشتند از مسیر فرات به داخل بغداد نفوذ کند، منهدم کرده و سرنشینان آن را کشتند.

 

------------------------------

 

کشته شدن ۶۰ نفر از عناصر تکفیری داعش در الرمادی استان الانبار

وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای از کشته شدن ۶۰ نفر از عناصر تکفیری داعش در حملات هوایی امروز ارتش به مواضع این گروه تروریستی در مرکز استان الانبار خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «السومریه نیوز»، وزارت دفاع عراق روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که 60 نفر از عناصر تکفیری داعش در حملات ارتش به مواضع این گروه در شهر الرمادی مرکز استان الانبار کشته شدند.

در این بیانیه آمده است: نیروی هوایی عراق امروز با هماهنگی مرکز اطلاعات نظامی چهار موضع داعش را هدف قرار داد که در پی ان 60 نفر از عناصر تکفیری از پای درآمدند و علاوه بر آن انبار مهمات و سلاح آنها در مناطق «الکیلو خمس، البو ریشه، البو ذیاب و التامیم» الرمادی تخریب شد.

وزارت دفاع عراق روز شنبه همچنین اعلام کرد که 25 نفر از عناصر تکفیری داعش در جنوب تکریت در حملات هوایی ارتش عراق به هلاکت رسیدند و انبار مهمات آنها منهدم شد.

افراد داعش در سه هفته گذشته، حملات شدید و هماهنگ‌ شده‌ای را علیه پایگاه‌های ارتش و نیروهای امنیتی در محیط دو شهر الفلوجه و الرمادی استان الانبار انجام دادند به گونه‌ای که برخی از منابع خبری عراق گزارش دادند که گروه تکفیری داعش در آستانه تصرف کامل استان الانبار عراق قرار دارد.

 

------------------------------

 

بمباران تاسیسات نفتی تحت کنترل داعش در سوریه

حملات هوایی آمریکا علیه تاسیسات نفتی در یکی از مناطق تحت کنترل گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در شرق سوریه دست کم هشت کشته به جا گذاشته است.

پنتاگون اعلام کرد که در دور روز اخیر حملات هوایی خود را بر تجهیزات و تاسیسات تولید و توزیع نفت و گاز داعش در مناطق اشغالی این گروه متمرکز کرده است.

در این مدت آمریکا ١۵ حمله هوایی انجام داده که در آن پالایشگاه‌ها و مراکز بارگیری نفت هدف قرار گرفته است.

هدف از این حملات قطع درآمدهای مالی داعش از طریق نابود کردن زیرساخت‌های تولید و توزیع نفت اعلام شده است.

شبه‌نظامیان دولت اسلامی بیشتر تاسیسات نفتی سوریه را اشغال کرده‌اند و فروش نفت به یکی از منابع مالی اصلی آنها تبدیل شده است.

هم‌زمان گزارش‌ها از کوبانی در شمال سوریه حاکی است نیروهای کرد حملات تازه شبه‌نظامیان دولت اسلامی به این شهر را دفع کرده‌اند.

حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در این منطقه هم ادامه داشته است.

واشنگتن می‌گوید نشانه‌هایی "امیدوارکننده" می‌بیند اما هشدار داده است که حملات هوایی ممکن است به تنهایی برای حفظ کوبانی موثر نباشد.
اخبار بین الملل - فارس،بی بی سی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------