آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

انتقاد رهبر چچن از آلمان به دلیل تحریم‌ اسب‌هایش



اخبار,رهبر چچن


اخبار بین الملل - انتقاد رهبر چچن از آلمان به دلیل تحریم‌ اسب‌هایش

رییس اجرایی جمهوری چچن در اظهاراتی اقدام مقامات آلمان در عدم اعطای جایزه مسابقه اسبدوانی به اسب‌های متعلق به خود را به سخره گرفت و گفت که چنین کاری باعث گشودن صفحه مفتضحانه‌ای در تاریخ آلمان شده و مقامات آلمان باید به سبب این رسوایی غرامت چند میلیونی بدهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه راشاتودی، رمضان قدیرف، رییس اجرایی منطقه چچن روسیه به اخبار مربوط به خودداری آلمان از اعطای جایزه مسابقات اسبدوانی به دو اسب متعلق به وی واکنش نشان داد.

اواخر ماه اوت و اوایل ماه اکتبر یکی از اسب‌های رمضان قدیرف به نام زازو در دو مسابقه اسبدوانی در شهرهای دوسلدورف و بادن- بادن جایزه‌های به ترتیب 2 هزار یورویی و 5 هزار یورویی برنده شدند. با این حال دولت آلمان اعلام کرد که مالک این اسب به دلیل آنکه تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارد نمی‌تواند این جایزه‌ها را دریافت کند.

همچنین مقامات آلمان اسب‌های متعلق به رمضان قدیروف را از شرکت در رقابت‌های اسبدوانی در این کشور تا زمانی که وی تحت تحریم اتحادیه اروپا قرار دارد، منع کردند.

رمضان قدیروف در واکنش به این اقدامات در صفحه خود در شبکه اینستاگرام عنوان کرد که چنین تصمیمی باعث افسردگی این دو اسب می‌شود!

وی با تمسخر این تصمیم آلمان نوشت: مقامات دولت و سازمان اطلاعات آلمان پس از مباحثات طولانی و همچنین رییس جمهور و صدراعظم آلمان پس از رایزنی میان خود تصمیم گرفتند اسب من زازو را از پولی که به سبب سرعت بالا و کار صادقانه‌اش برنده شد منع کنند. آن‌ها همچنین آزادی تحرک او را محدود کردند. به نظر می‌رسد که در برلین بر این عقیده هستند که هر اسبی باید تحت تحریم‌های اعمال شده علیه صاحبش قرار گیرد و به گونه‌ای پاسخ دهد که انگار او نیز یک انسان است!

قدیروف در ادامه نوشت: مشخص شده که زازو مقصر همه دردسرهایی است که در جهان رخ می‌دهد. اسب من بود که تصمیم گرفت جنگ‌های عراق، سوریه، لیبی و افغانستان را آغاز و بلگراد را بمباران کند.

قدیروف همچنین گفت که مقامات آلمان باید در غرامت آسیب اخلاقی وارد شده به اسب‌های وی و تبعیض اعمال شده چندین میلیون دلار پرداخت کنند.

رمضان قدیروف به دلیل علاقه زیاد به اسبدوانی و حمایت از مسابقات آن مشهور است. اسب‌های وی تاکنون در چندین رقابت اسبدوانی جهانی شرکت کرده و چندین میلیون دلار جایزه برنده شده‌اند.

ماه ژوئیه سال جاری میلادی قدیروف تحت تحریم‌های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا قرار گرفت که علت این مساله تهدید وی علیه تمامیت ارضی و استقلال اوکراین اعلام شد. 

 

اخباربین الملل - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------