اظهارات ضد ایرانی نتانیاهو در آیپک / کاخ سفید: اگر نتانیاهو جزئیات مذاکرات را فاش کند به متحدش خیانت کرده است



اخبار,اظهارات ضد ایرانی نتانیاهو در آیپک

بنیامین نتانیاهو در کنفرانس «ایپک»:
ایران یکی پس از دیگری کشورهای خاورمیانه را می بلعد / تهران با سلاح هسته ای اسرائیل را نابود می کند

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دوشنبه در برابر شرکت کنندگان در نشست آیپک اعلام کرد ائتلاف اسرائیل و آمریکا در برابر اختلاف مربوط به ایران مقاومت خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دوشنبه در برابر شرکت کنندگان در نشست آیپک اعلام کرد ائتلاف اسرائیل و آمریکا در برابر اختلاف مربوط به ایران مقاومت خواهد کرد.

به گزارش «انتخاب»، نتانیاهو اظهار داشت: من در سخنرانی امروز درباره مضمون سخنرانی خود در کنگره آمریکا سخن نخواهم گفت، بلکه به هدف این سخنرانی اشاره می کنم.

نتانیاهو افزود: روابط ما با آمریکا در هر دهه بیش از پیش گسترش پیدا می کند و این روند ادامه خواهد داشت. من از رئیس جمهور آمریکا و نه سیاست های دولت او انتقاد نخواهد کرد. آمریکا به کمکهای سخاوتمندانه نظامی خود به اسرائیل ادامه می دهد و ما در تابستان سال گذشته شاهد اهمیت این کمک ها بودیم.

وی در ادامه با طرح ادعاهایی تکراری گفت: ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است.

نتانیاهو مدعی شد: ایران تروریست ها را در هر پنج قاهره آموزش می دهد و عامل ایجاد وحشت در همه جهان است. ایران بدون سلاح هسته ای این کارها را انجام می دهد و اگر به سلاح هسته ای دست پیدا کند چه کارهایی انجام خواهد داد. ایران تهدیدی برای موجودیت اسرائیل است و سلاحی که می تواند با آن اسرائیل را نابود کند سلاح هسته ای است و ما نباید اجازه دستیابی این کشور به سلاح هسته ای را بدهیم.

وی گفت: برنامه هسته ای ایران خطری برای ما و همه جهان است و ما با قدرت در برابر چنین خطری خواهیم است.

نتانیاهو افزود: زمانی که ملت یهود در برابر کسانی که می خواهند آن را نابود کنند عاجز بود پایان یافته است و هرگز به چنین دوره ای باز نخواهیم گشت. ما امروز توانایی دفاع از خود را داریم. ما و آمریکا باید از تمدن مشترک خود در برابر تهدیدات مشترک دفاع کنیم. اسراییل و آمریکا درباره اینکه ایران نباید به سلاح هسته ای دست یابد توافق اما در شیوه اقدام اختلاف نظر دارند.

نتانیاهو گفت: آمریکا کشور بسیار بزرگی است، اما اسرائیل کشور بسیار کوچکی است. آمریکا در منطقه امنی قرار دارد، اما ما در منطقه ناامنی زندگی می کنیم. آمریکا به حفظ امنیت خود توجه دارد اما توجه ما به حفظ هویت اسرائیل است. ایران یکی پس از دیگری کشورهای منطقه خاورمیانه را می بلعد.

 

-------------------------------

 

کاخ سفید: اگر نتانیاهو جزئیات مذاکرات را فاش کند به متحدش خیانت کرده است

یک سخنگوی کاخ سفید گفت که اگر بنیامین نتایناهو نخست وزیر اسرائیل جزئیات محرمانه مذاکرات را فاش کند به متحد خود خیانت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سی ان ان، یک سخنگوی کاخ سفید گفت که اگر بنیامین نتایناهو نخست وزیر اسرائیل جزئیات محرمانه مذاکرات را فاش کند به متحد خود خیانت کرده است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا امروز در سخنانی در ژنو بدون اینکه اسمی از نتانیاهو بیاورد اشاره کرد که عده‌ای جزئیات مذاکرات را به صورت گزینشی انتخاب می‌کنند و براساس آن قضاوت می‌کنند.

 

اخبار بین الملل - انتخاب،فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------