اوباما با نتانیاهو درباره مذاکرات هسته ای ایران گفت و گو کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اوباما با نتانیاهو درباره مذاکرات هسته ای ایران گفت و گو کرد

رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وی درباره مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 گفت و گو کرد.

 «باراک اوباما»، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وی درباره مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 گفت و کرد.

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، آقای اوباما در این گفت و گوی تلفنی پیروزی نتانیاهو در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی را به وی تبریک گفته اما بر تعهد آمریکا نسبت به راهکار 2 دولتی برای حل تنش ها بین اسرائیل و فلسطین هم تأکید کرده است.

پیش از این برخی از رسانه ها تأخیر اوباما در ارسال پیام تبریک به نتانیاهو را نشانه اختلافات بین دو طرف دانسته بود اما نتانیاهو گفت اسرائیل متحدی بزرگتر از آمریکا ندارد.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 از روز یکشنبه آغاز شده و قرار است فردا، 29 اسفند، خاتمه یابد اما در روزهای اخیر، احتمال ادامه گفت‌وگوها در بعضی سطوح مطرح شده است.

روز گذشته، وزیر خارجه ایران در پایان چهارمین روز مذاکره با طرف آمریکایی گفت که در مورد بعضی موضوعات، دو طرف به توافق نزدیک شده‌اند در حالیکه در برخی موارد، هنوز اختلاف نظر وجود دارد.

آقای ظریف گفت که دور جاری مذاکرات تا روز جمعه ادامه خواهد یافت اما افزود در صورت لزوم، امکان ادامه آن وجود دارد.

این رایزنی‌ها بخشی از گفت‌وگوهای بین بین ایران با پنج کشور عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان، موسوم به گروه 1+5 برای پایان دادن به یک دهه تنش بر سر برنامه هسته‌ای ایران است.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای این کشور متهم کرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران همواره این ادعاها را رد کرده است.

 

اخبار بین الملل - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------