آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

روسیه: از طریق هواپیماهای نظامی، برای سوریه تجهیزات نظامی فرستادیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر خارجه روسیه در دیدار با وزرای خارجه سودان و سودان جنوبی در مسکو تاکید کرد که کارشناسان روس از سال‌ها پیش برای آموزش نظامیان سوریه در این کشور حضور دارند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در دیدار با ابراهیم غندور، وزیر خارجه سودان و بنجامین برنابا، وزیر خارجه سودان جنوبی گفت: در حال حاضر سخن از نخستین دیدار مشورتی برای حل و فصل روابط میان دو سودان است. ما فرصت خوبی برای بررسی روابط دوجانبه و تقویت آن داریم. ما درخصوص اوضاع منطقه نیز گفتگو خواهیم کرد و برای ارزیابی روند حل و فصل مسائل ویژه سودان از جمله اوضاع دارفور تلاش خواهیم کرد.

وی بر همبستگی مسکو با تصمیمات کشورهای آفریقایی برای حل و فصل این مسائل براساس توافق نامه‌های موجود تاکید و نسبت به موفقیت آمیز بودن این مذاکرات سه جانبه ابراز امیدواری کرد.

وزیر خارجه روسیه همچنین تلاش خارطوم را برای حل و فصل اختلافات با سودان جنوبی ستود.

لاوروف همچنین درخصوص گزارشات اخیر درباره حضور نظامی روسیه در سوریه گفت: کارشناسان روس از سال‌ها پیش برای آموزش نظامیان سوریه در این کشور حضور داشته‌اند. ما به کمک به سوریه برای جلوگیری از سناریوی لیبی ادامه می‌دهیم. ما برای انجام اقدامات جدید در سوریه برنامه ریزی نمی‌کنیم اما اگر لازم باشد براساس قوانین بین المللی برخورد خواهیم کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه ارتش سوریه کارآمدترین طرف در مبارزه علیه داعش است، تاکید کرد که روسیه از طریق پروازهای هوایی تجهیزات نظامی و کمک‌های انسانی برای سوریه فرستاده است.

ابراهیم غندور نیز ضمن تاکید بر اینکه هدف سفر وی به مسکو تقویت همکاری میان دو کشور بوده است از روسیه به دلیل حمایت از سودان در شورای امنیت قدردانی کرد.

 

اخبار بین الملل - ایسنا

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------