رهبر دموکرات مجلس سنا: مردم جهان بدانند کنگره آمریکا اجرای توافقنامه ایران را مجاز می‌داند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رهبر دموکرات مجلس سنای آمریکا در نشست خبری در جمع بندی جلسه رای گیری روز پنجشنبه سنای آمریکا گفت: مردم جهان بدانند، نتیجه این جلسه، روشن، قاطع و تمام کننده بود و دیگر هیچ شکی نیست که کنگره آمریکا تحت هر شرایطی اجرای توافقنامه به دست آمده را مجاز می داند.

سناتور «هری رید» با بیان اینکه تلاش مخالفان توافقنامه با قاطعیت بالاتر از پیش بینی های قبلی، رد شده است، تاکید کرد که ادامه تلاش مخالفان برجام در حزب جمهوریخواه، هدر دادن زمان مجلس است و نتیجه نهایی همین خواهد بود که امروز مشاهده کردید.

وی در ادامه به مشکلات مردم کشورش اشاره کرد و افزود: مردم آمریکا نیازمند حل مشکلاتی نظیر بودجه، بزرگراهها، امنیت سایبری و غیره هستند.
وی در صحن مجلس سنای آمریکا با اشاره به وضعیت کنونی عراق نیز گفت: اکثریت نمایندگان جمهوریخواه کنگره که همواره در سخرانی های متوهمانه خود، بحث اوضاع خاورمیانه را مطرح می کنند حتی یک بار نیز حاضر به میان کشیده شدن موضوع اشغال عراق در کنگره، به عنوان فاجعه آمیزترین تصمیم سیاست خارجی کشور آمریکا نبوده اند که به بی ثباتی عراق منجر شده است.

رهبر حزب اقلیت دموکرات کنگره آمریکا در نطق پایانی خود در جلسه رای گیری درباره ادامه یا پایان بررسی توافقنامه ایران، در پاسخ به سخنان جمهوری خواهان نسبت به استفاده از فرصت «فیلی باستر» توسط سناتورهای دموکرات گفت: واقعیت را باید قبول کرد؛ هر دو شاخه کنگره (مجلس سنا و مجلس نمایندگان) را اکثریت غالب نمایندگان جمهوریخواه اداره می کنند و لوایح وضع شده در مورد بررسی توافقنامه ایران، توسط اکثریت جمهوریخواهان به تصویب رسیده، بنابراین قوانین حزب خودتان است و نه حزب دموکرات و تاکید کرد که کار دیگر تمام شده و مخالفان باید این حقیقت را قبول کنند.

به گزارش ایرنا، تلاش مخالفان حزب جمهوریخواه که اکثریت غالب هر دو شاخه کنگره آمریکا را در اختیار دارند برای پایان مدت بازبینی توافقنامه ایران و شروع رای گیری بر سر آن، با شکست مواجه شد و آنها با 58 رای، نتوانستند حد نصاب 60 رای را به دست آورند.
براین اساس نمایندگان دموکرات و بی طرف می توانند با استفاده از فرصت فیلی باستر و به درازا کشاندن بحث، مانع از انجام رای گیری بر سر توافقنامه ایران در ضرب الاجل تعیین شده (26 شهریور) شوند و کاخ سفید حتی بدون استفاده از حق وتوی اوباما، توافقنامه ایران را به اجرا درآورد.

البته برخی از مخالفان توافقنامه در تلاش هستند از روز دوشنبه، با درخواست مجدد، بار دیگر شانس خود را برای رای گیری در مورد برجام و به دست آوردن 2 رای مورد نیازشان امتحان کنند.

 

اخبار بین الملل - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------