آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

سخنرانی پوتین در مجمع عمومی بعد از ۱۰ سال



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنرانی پوتین در مجمع عمومی بعد از ۱۰ سال؛
هیچکس جز دولت اسد به طور جدی مشغول مبارزه با تروریسم نیست

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی خود در هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر لزوم کمک به دولت های عراق و سوریه برای مبارزه با تروریست های داعش در خاورمیانه تأکید کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دقایقی پیش در هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به ایراد سخنرانی و به موضوعات مختلفی از حمایت غرب از گروه های تروریستی در خاورمیانه تا کودتا علیه دولت اوکراین پرداخت.

پوتین در ابتدا بر مشروعیت و منحصر به فرد بودن جایگاه سازمان ملل متحد در جهان تصریح کرد و گفت: یکی از وظایف سازمان ملل اخذ نظرات کشورهای مختلف جهان و به کار بستن آن ها است.

وی ادامه داد: پس از پایان جنگ سرد، یک کانون سلطه در جهان به وجود آمد. کسانی که در رأس این کانون قرار گرفته بودند، سعی کردند تا دیدگاههای خود را بر دیگران تحمیل کنند. اما جهان تغییر کرده است و آن ها باید به این حقیقت پایبند باشند. ما همه با هم تفاوت داریم، اما باید با وجود این گونه اختلافات، به یکدیگر احترام بگذاریم.

وی با اشاره به فقر و خشونت در جهان کنونی عده ای را مسئول آن ها دانست و بدون آنکه از آنها نام ببرد بر لزوم درس گرفتن از گذشته تأکید کرد.

رئیس جمهور روسیه به حوادث رخ داده در لیبی، سوریه و برخی از کشورهای خاورمیانه، حمایت های غرب را از گروه های تروریستی عامل این خشونت ها و ویرانی ها اعلام کرد و افزود: روسیه همواره با تروریسم جنگیده است و امروز هم در این راستا به سوریه و عراق کمک می کند. باید بگویم که در حال حاضر، هیچکس به جز نیروهای دولت اسد به طور واقعی و جدی با تروریسم مشغول جنگ و مبارزه نیست.

وی از لزوم تشکیل ائتلاف بین المللی علیه تروریسم سخن گفت و بر جایگاه ویژه کشورهای اسلامی در این ائتلاف تأکید کرد.

پوتین افزود: باید از این کشورها نیز برای شرکت در ائتلاف علیه تروریسم دعوت به عمل آید.

وی در ادامه خواستار هماهنگی ها میان کشورها در این خصوص بر اساس منشور سازمان ملل شد و تصریح کرد که برای موفقیت در این راه، به ائتلاف بین المللی برای مبارزه با تروریسم نیاز است.

رئیس جمهور روسیه درباره بحران مهاجران گفت: باید برای حل این بحران نهادهای قانونی لیبی بازسازی شده و به دولت عراق و سوریه کمک شود. برای مقابله با تروریسم و هرج و مرج، جامعه جهانی باید از کمک های خود دریغ نکنند.

پوتین به موضوع اوکراین نیز پرداخت و گفت: اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید، اما ناتو همچنان به اقدامات خود ادامه می دهد. کودتایی که در اوکراین برای ساقط کردن دولت مردمی این کشور انجام شد، از بیرون از این کشور هدایت شده بود.

در خصوص تحریم های اعمالی علیه کشورها نیز تأکید کرد: تحریم های یکجانبه نشانه ای از خودخواهی های اقتصادی گروهی از کشورها در جهان است.

وی در پایان خواستار توجه جامعه جهانی به مشکلات آب و هوایی شد و از آمادگی کشورش برای همکاری با جامعه بین المللی برای حل مشکلات زیست محیطی و آب و هوایی خبر داد.
اخبار بین الملل - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------