آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

واکنش روسیه به ادعای کاخ سفید مبنی بر نقض حریم هوایی ترکیه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

روسیه در واکنش به ادعای مطرح شده از سوی کاخ سفید در مورد ورود جنگنده های خود به حریم هوایی ترکیه گفت این جنگنده ها تنها چند ثانیه در آسمان این کشور حضور داشتند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در بیانیه خود از ورود جنگنده های روسی به حریم هوایی ترکیه اظهار نگرانی کرد. ارنست گفت هنوز هیچ نشانه ای از تغییر استراتژی روسیه در تمرکز حملات هوایی علیه داعش دیده نمی شود و این مسئله می تواند نگران کننده باشد.

وی مدعی شد عملیات نظامی روسیه در خاک سوریه موجب اختلال در روند مذاکرات سیاسی در سوریه خواهد شد که ایالات متحده به دنبال آن است. با این حال وزارت دفاع روسیه در واکنش به اظهارات سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد جنگنده های سوخو ۳۰ این کشور تنها چند ثانیه در حریم هوایی ترکیه حضور داشتند.

روسیه اشتباه در ردیابی جنگنده ها را دلیل اصلی ورود به آسمان ترکیه عنوان کرده است. موضوع ادعایی آمریکا همچنین واکنش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را نیز به دنبال داشت. این پیمان اعلام کرد نمایندگان ۲۸ عضو خود را برای برگزاری نشستی فوری در این زمینه فراخوانده است.

گفتنی است وزارت خارجه ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد یک فروند جنگنده روسیه، سوم اکتبر از منطقه مرزی «یایلاداغی» در استان «هاتای» در جنوب ترکیه وارد حریم هوایی این کشور شده است.

 

اخبار بین الملل - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------