روسها از کدام هواپیماها در عملیات سوریه استفاده می‌کنند؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

روسیه در عملیات خود در سوریه از هواپیماهای عمدتاً ساخت شوروی استفاده می کند که دربارۀ توان و قدرت آنها سوالات زیادی وجود دارد.

روزنامه روسی ر.ب.کا در تحلیلی به قلم ماکسیم سولوپوف می‌نویسد: روسیه در عملیات خود در سوریه از هواپیماهای عمدتاً ساخت شوروی استفاده می کند که از هواپیماهای آمریکایی ضعیف تر هستند.

این روزنامه به مایکل کافمان تحلیلگر شرکت آمریکایی CNA Corporation استناد می کند که به گفته وی هم جنگنده های سالخورده شوروی و هم هواپیما های چندین منظوره مدرن ساخت روسیه در عملیات سوریه شرکت می کنند. بنا به اطلاعات وبلاگ های سوری، در پایگاه روسی در لاذقیه شش فروند مدرن ترین جنگنده روسی سوخوی-34 حضور دارند که این هواپیمای چند منظوره، هواپیمای نسل چهارم روسیه است و می تواند با اهداف هوایی و زمینی مقابله کند.

در ادامه این تحلیل به نقل از کافمان آمده است: هواپیمای سو-25-اس-ام نقش اساسی را در عملیات سوریه به خود اختصاص داده است. کارشناس آمریکایی درباره دقت ضربات هواپیماهای جنگی روسی تردید دارد ولی الکساندر خرامچیخین کارشناس نظامی روس این ادعاها درباره عقب ماندگی نیروی هوایی روسیه را افسانه ای بی اساس می داند زیرا تناسب هواپیماهای جدید و قدیمی در نیروی هوایی روسیه و آمریکا تقریباً برابر است. ایگور کوروتچنکو سردبیر مجله دفاع ملی با خرامچیخین موافق است و تأکید می کند که سوخوی-34 هواپیمای مدرنی است که از مشخصات برجسته نسل ++4 برخوردار است.

 

اخبار بین الملل - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------