عدم موافقت وزیر خارجه روسیه برای دیدار با همتای ترکیه ای خود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه؛
عدم موافقت وزیر خارجه روسیه برای دیدار با همتای ترکیه ای خود

وزیر امور خارجه روسیه موافقت خود برای دیدار با وزیر خارجه ترکیه را اعلام نکرده است.

به گزارش مهر به نقل از تاس، «ماریا زاخاروف» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز اعلام کرد: «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با پیشنهاد وزیر امور خارجه ترکیه برای دیدار با وی موافقت نکرده است.

زاخاروف در این باره گفت: به گزارش رویترز اشاره می کنم که به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه گفته است توافقاتی برای برگزاری نشست وزراء امور خارجه ترکیه و روسیه در روزهای آتی شده است.

وی ادامه داد: چنین بیانیه هایی از سوی وزارت خارجه ترکیه بار دیگر به فقدان رعایت اخلاقیات و احترام اشاره داشته و در راستای اعتبار تمام مطلبی که از آنکارا دریافت می کنیم، مهم تلقی می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد: در جریان تماس تلفنی لاوروف با همتای ترکیه ای خود، وزیر خارجه روسیه موافقت خود با پیشنهادهای مطرح درباره دیدار مذکور را اعلام نکرد. لاوروف در مصاحبه اخیر خود اظهار داشت که هیچ تعهدی را برای دیدار با وزیر خارجه ترکیه در اجلاس وزراء امور خارجه عضو شانگهای نخواهد داشت.

این دیپلمات روسی تصریح کرد: ما از مقامات ترکیه می خواهیم تا جریان اطلاعات ناصحیح را کاهش دهند. شما در 24 ساعت گذشته این قبیل مسائل بسیار گفته اید.

 

اخبار بین الملل - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------