رجب طیب اردوغان: روسیه با آتش بازی نکند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به اینکه اقدام آنهایی که با بهانه قرار دادن سازمان تروریستی داعش در سوریه، مخالفان میانه رو را مورد هدف قرار می دهند همانند بازی با آتش است، گفت: توصیه می کنیم روسیه با آتش بازی نکند.

به گزارش ایرنا به نقل از صدای ترکیه، اردوغان در سخنانی در مراسم افتتاح جمعی در شهر بایبورت با اشاره به ایجاد تنش با روسیه، ضمن تاکید بر اینکه ترکیه بطور عمدی جنگنده روسیه را سرنگون نساخته و این حادثه تنها عبارت از واکنش علیه نقض حریم هوایی این کشور و اجرای قواعد و اصول بین المللی در رابطه با نقض حریم و مرزهای کشورها می باشد، افزود: متهم ساختن ما در رابطه با حادثه ای که تمامی جهان حقانیت ما در این زمینه را قبول کرده و آزار و اذیت شهروندان ما در روسیه، البته که بازی با آتش می باشد، و نیز حمله غیرمسئولانه به تریلرهای حامل کمک های انسانی و تجاری نیز بازی با آتش می باشد که دراین خصوص صمیمانه به روسیه می گوییم، با آتش بازی نکند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه با یادآوری اینکه حکومت مسکو حمایت از رژیم سوریه را بعنوان اجابت به دعوت ارزیابی کرده است، گفت: آیا شما مجبور به اجابت به هر دعوت می باشید؟
فردی وجود دارد که 380 هزار نفر را به قتل رسانده است و حال شما از هرگونه یاری به او دریغ نمی کنید، آیا این یاری ها به یک دولت تروریستی مشروع می باشد؟

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به اینکه بازی های مسکو در راستای تقویت قدرت نظامی خود در سوریه، با بهانه قرار دادن مساله هواپیمای نظامی اش را مشاهده کردیم، در پاسخ به تلاش های «ولادیمیر پوتین» رئیس دولت روسیه در زمینه مرتبط ساختن ترکیه با سازمان تروریستی داعش تصریح کرد: در اصل تنها ترکیه با داعش مبارزه می کند، ما به اندازه ای که از یک سازمان تروریستی نفت خریداری کنیم، بی حیثیت نمی باشیم، این را همه بدانند و آنهایی که ما را به این عمل متهم می سازند، بدانند که این افترا به خود آنها باز می گردد.

اردوغان در ادامه خاطرنشان کرد: پوتین می گوید که ما از پشت به آنها خنجر زده ایم اما این ملت به هیچ احدی از پشت خنجر نزده و همواره جنگ تن به تن را بر سینه کشیده است.
وی با تاکید براینکه، برخی ها از برهم خوردن روابط ترکیه و روسیه خشنود خواهند شد، گفت: تنها دو کشور از این واقعه متضرر خواهند شد پس بیایید تا به این بازی اجازه ندهیم.

 

اخبار بین الملل - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------