آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

کاخ سفید:‌ ترکیه و روسیه از افزایش تنش جلوگیری کنند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که اوباما موافق افزایش تنش‌ها بین روسیه و ترکیه نیست و فردا این موضوع را با رئیس‌جمهور ترکیه مطرح خواهد کرد.

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید که همراه با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا برای شرکت در اجلاس تغییر آب و هوایی به پاریس رفته، امروز با خبرنگاران در خصوص مسائل مطرح شده در متن و حاشیه این اجلاس سخن گفت.

سخنگو ابتدا نمایندگان کنگره را خطاب قرار داد و از آنها خواست که پیش از رفتن به تعطیلات 3 هفته‌ای، با اوباما مذاکره کنند و ضمن برطرف کردن اختلاف‌ها، به طرح دولت برای اعزام نیروهای امنیتی به فرودگاه‌های خارجی و بازرسی مسافران راهی آمریکا در مبدأ، رأی مثبت داده و بودجه آن را تخصیص دهند.

ارنست به اخبار مربوط به احتمال تصویب نشدن بودجه پیشنهادی اوباما و تعطیلی دولت آمریکا هم اشاره کرد و در اظهارنظری جالب گفت: «سخنگوی جدید مجلس نمایندگان تازه 6 هفته است که به این پست منصوب شده و فکر نمی‌کنیم چنین کاری کند.»

جاش ارنست در خصوص ملاقات‌های اوباما در پاریس و ارتباط آنها با بحث داغ این روزها یعنی سرنگون شدن سوخو 24 روس‌ها هم سخن گفت.

دو طرف دعوا یعنی هم ترکیه و هم روسیه، از دعوت‌شدگان به اجلاس پاریس‌اند ولی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، به رغم اصرارهای «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود، درخواست ملاقات حضوری وی را قبول نکرد.

سخنگوی کاخ سفید گفت: «رئیس‌جمهور (اوباما) از کشته شدن تبعه روس در این حادثه متاسف است ولی ترکیه و روسیه باید از افزایش تنش‌ها جلوگیری کنند.»

ارنست در ادامه در خصوص تعهد آمریکا به حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه سخن گفت و در اظهارنظری که مشخصاً طعنه‌ای به روس‌ها بود گفت: «البته برای رسیدن به راه‌حل سیاسی باید از گروه‌های معارض میانه‌رو حمایت کرد زیرا آنها هستند که باید در آینده سوریه نقش ایفا کنند.»

غربی‌ها تا پیش از سقوط جنگنده روس‌ها در اثر برخورد با موشک اف 16 ترکیه، مکرراً مسکو را به بمباران «گروه‌های معارض میانه‌رو» متهم می‌کردند ولی پس از سقوط سوخو 24، این اتهام‌زنی‌ها کمی فرو نشست؛ علت آن بود که جنگنده روس‌ها در منطقه تحت تسلط یکی از همین گروه‌های «میانه‌رو» سقوط کرد، یکی از خلبانان روس به رگبار بسته و کشته شد و دیگری هم تا پیش از حمله کماندوهای حزب‌الله و ارتش سوریه، در دست همین «میانه‌روها» باقی ماند.

تروریست‌ها دیروز جسد خلبان کشته شده را به حامی خود یعنی ترکیه تحویل دادند و ترکیه هم که شاهد عصبانیت روزافزون روس‌هاست، در اقدامی که بنا بود نشانه حسن نیت باشد، جسد را به مسکو تحویل داد.

سخنگوی کاخ سفید در بخش دیگری از این کنفرانس خبری از اعمال تغییراتی در برنامه آمریکا برای اعطای ویزا به توریست‌ها، بعد از حملات تروریستی پاریس خبر داد.

 

وی گفت که آمریکا، تدابیر سخت‌گیرانه و شدیدی برای این برنامه در نظر گرفته است.

سالانه نزدیک به 20 میلیون نفر، تحت این برنامه ویزا از آمریکا بازدید می‌کنند.

در تدابیر جدید، توریست‌ها پیش از ورود به خاک آمریکا در پایگاه‌های داده آمریکایی چک می‌شوند. 

 

اخبار بین الملل - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------