اردوغان: مقابل تحریم های روسیه احساسی واکنش نشان نمی دهیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز دوشنبه گفت که آنکارا در مواجهه با تحریم های روسیه «با صبوری و نه بر اساس احساسات» واکنش نشان می دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مسکو پیش از این در روز دوشنبه اعلام کرده بود که واردات برخی کالاها به خصوص محصولات کشاورزی را از ترکیه در واکنش به سرنگونی هواپیمای سوخو-24 روسیه ، ممنوع خواهد کرد .


اردوغان در گفت و گو با خبرنگاران در پاریس که بطور مستقیم از شبکه «سی ان ان ترک» پخش شد، افزود: ترکیه در تلاش است تا از قطع کامل روابط با روسیه جلوگیری کند.


روسیه تامین کننده اصلی انرژی ترکیه است.


ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز روز دوشنبه در پاریس با بیان اینکه روسیه اطلاعات بیشتری در خصوص انتقال نفت داعش از طریق ترکیه دریافت کرده است، افزود: اقدام ترکیه در سرنگون کردن هواپیمای روسیه با هدف دفاع از مسیرهای قاچاق نفت از سوریه انجام شده است.


رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت: از طرف ترکی شنیده ایم که رئیس جمهوری ترکیه تصمیم به سرنگون ساختن هواپیمای روسیه را صادر نکرده؛ اما سوال این است که چرا این کار انجام شد؟


پیش از این اردوغان رییس جمهوری ترکیه روز دوشنبه در برابر پرسش خبرنگاران در خصوص عذرخواهی از روسیه سکوت کرد.


از سوی دیگر، احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که کشورش به خاطر سرنگون کردن جنگنده روسیه عذرخواهی نخواهد کرد.


داوود اوغلو پس از دیدار با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در بروکسل گفت که آنکارا آماده مذاکره با مسکو در هر سطحی است اما از اقدامات کشورش دفاع کرد.

 

اخبار بین الملل - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------