آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

روسیه: ترکیه به مامن تروریست‌ها تبدیل شده



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

تمام کشورهای عضو اینترپول از جمله ترکیه از ارتباط سلیمانف با داعش اطلاع داشتند و روسیه اطلاعات و اسناد کافی در این مورد ارائه کرده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: ترکیه به مامن شمار زیادی از تروریست ها تبدیل شده است و بسیاری از آنها در این کشور خود را در امان می دانند و آزادانه رفت و آمد و زندگی می کنند.

به گزارش ایرنا، خانم «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران به دستگیری سه تبعه روس در ترکیه توسط ماموران امنیتی این کشور اشاره کرد و گفت: طرف روسی بلافاصله پس از اطلاع از این واقعه از طرف ترک خواست تا بستر دیدار مقام های کنسولگری روسیه در آنتالیا با افراد دستگیر شده فراهم شود.

وی افزود: اما طرف ترک اعلام کرد که اتباع دستگیر شده روسیه نمی خواهند با مقام های روسی دیدار کنند. پس از این که اطلاعات بیشتر درباره دستگیر شدگان دریافت کردیم وضعیت روشن شد و به علت خودداری این افراد از دیدار با مقام های روس پی بردیم.

رسانه های روسی از جمله شبکه تلویزیونی 'زویوزدا' وابسته به وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه از دستگیری 3 تبعه روس توسط ماموران پلیس ترکیه در انتالیا خبر دادند که در جریان عملیات تجسس ویژه پلیس ترکیه پس از حادثه تروریستی روز سه شنبه استانبول بازداشت شدند.در مجموع نیروهای امنیتی ترکیه بیش از 60 نفر مظنون به ارتباط با گروه تروریستی داعش را در استان های جنوبی و جنوب شرقی این کشور دستگیر کردند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: بر اساس اطلاعات سازمان های امنیتی ترکیه، در بین دستگیر شدگان فردی به نام «آ.سلیمانف» وجود دارد که به دلیل فعالیت های تروریستی ازجمله عضویت در داعش از طرف وزارت کشور جمهوری تاتارستان (در منطقه ولگای روسیه) تحت تعقیب اعلام شده و روسیه از طریق سازمان اینترپل خواستار دستگیری این فرد شده و اسناد لازم هم برای این منظور ارائه شده است.

وی افزود: تمام کشورهای عضو اینترپول از جمله ترکیه از ارتباط سلیمانف با داعش اطلاع داشتند و روسیه اطلاعات و اسناد کافی در این مورد ارائه کرده بود.

زاخارووا با انتقاد از عملکرد ترکیه در این باره گفت: این مساله بار دیگر نشان می دهد که تروریست ها و افراط گرایانی که در روسیه متهم به چنین جرایمی می شوند در طول سالیان متمادی در تعدادی از کشورها امان می یابند.آنها در این کشور احساس امنیت کامل می کنند و خود را خارج از دسترس سیستم قضایی روسیه می دانند.

وی ادامه داد: معمولا مقام های این کشورها از همکاری در مبارزه با تروریسم با سازمان های امنیتی روسیه و کشورهای دیگر خودداری می کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: متاسفانه این گونه رفتار با تروریست ها و افراط گرایان معمولا نه تنها برای کشورهایی که به آنها پناه می دهند حوادث غم انگیزی را به بار می آورد بلکه منجر به قتل اتباع کشورهای دیگر می شود و در حادثه اخیر استانبول شاهد این وضعیت بودیم.

خانم زاخارورا گفت: این حوادث ثابت می کند بازی با تروریست ها و پناه دادن آنها در کشور خود و نادیده گرفتن درخواست های استردادشان به حوادث ناگوار و مرگبار منجر می شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره به وضعیت مربوط به حادثه تروریستی روز 15 آوریل سال 2013 بوستون آمریکا اشاره کرد که سه کشته و حدود 200 مجروح برجای گذاشت و افزود: عاملان این حادثه برادران تسارنایف (اتباع روس چچنی تبار) بودند که روسیه بارها نسبت به اعمال افراط گرایانه آنها به امریکا هشدار داده بود اما پیام های سازمان های اطلاعاتی روسیه در واشنگتن نادیده گرفته شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیشتر نیز از عملکرد ترکیه در امر مبارزه با تروریسم و سهل انگاری آنکارا در این زمینه و حتی حمایت از برخی گروه های تروریستی در سوریه انتقاد کرده بود.

زاخارووا روز 18 دی ماه در این رابطه در بیانیه ای ضمن رد اظهارات ضدروسی نخست وزیر ترکیه که مسکو را مسئول وضعیت پیش آمده در سوریه و پناهنده شدن مردم این کشور به خارج خوانده بود اعلام کرد که آنکارا با چشم پوشی در قبال گروه های تروریستی و افراط گرا و فراهم اوردن شرایط نفوذ آنها به سوریه در بروز وضعیت فعلی در این کشور مسئولیت دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه خود اعلام کرد: «احمد داووداوغلو» نخست وزیر ترکیه بار دیگر روسیه را به همدستی با حکومت سوریه متهم و بطور بیشرمانه تلاش کرد مسئولیت پناهجویان سوری غرق شده در سواحل ترکیه را بر عهده روسیه و حتی شورای امنیت سازمان ملل قرار دهد.

وی افزود: استدلال تحریف شده طرف ترکی کاملا آشکار است و این گونه اتهام های بی اساس چیزی جز تلاش آنکارا برای سلب مسئولیت از مرگ این افراد و کشتار بسیاری از سوری های دیگر نیست.
نخست وزیر ترکیه روز چهارشنبه درباره غرق شدن 36 پناهجوی سوری در سواحل ترکیه، روسیه را متهم به حمایت از حکومت بشار اسد کرد و مدعی شد که مسکو عامل مرگ این افراد و قتل بسیاری از شهروندان سوریه است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود با رد این ادعای ترکیه گفت: لازم به یادآوری است سیاست دولت کنونی ترکیه و همدستی با بسیاری از گروه های افراط گرا و تروریستی در سوریه تا اندازه زیادی موجب تشدید خشونت ها و فعالیت های افراط گرایان در این کشور تا حد توحش و بربریت شده است.

وی ادامه داد: بر اثر این وضعیت شمار پناهجویان سوری افزایش یافته و بسیاری از آنها با تشویق آشکار دولت ترکیه در جستجوی زندگی بهتر به کشورهای اروپایی سرازیر می شوند.

 

اخبار بین الملل - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------