مقام کاخ سفید: به ایران و روسیه گفتیم، اسد نرود کل فرایند سیاسی فرو می‌پاشد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

ضمن تشکر از مواضع عربستان سعودی در قبال سوریه
مقام کاخ سفید: به ایران و روسیه گفتیم، اسد نرود کل فرایند سیاسی فرو می‌پاشد

«بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که بشار اسد در نهایت باید از قدرت کنار رود و واشنگتن به ایران و روسیه گفته که عدم کنار رفتن او به معنای شکست فرایند سیاسی حل بحران سوریه خواهد شد.

معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید که برای موفقیت فرایند سیاسی مذاکرات جهت حل بحران سوریه،‌ بشار اسد باید در نهایت از قدرت کنار برود.

به گزارش روزنامه «الشرق الاوسط»،‌ معاون سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی به موضوع مذاکرات بین‌المللی درباره بحران سوریه و رئیس‌جمهور سوریه پرداخت.

«بن رودز» در این باره گفت: «ما معتقدیم که تغییر باید شامل این موضوع که بشار اسد از قدرت کنار برود، بشود. تا زمانی که نوعی فرایند گذار سیاسی آغاز نشود، شما قادر به اقدام برای کاستن از خشونت نیستید».

وی با بیان آنکه خروج رئیس‌جمهور سوریه لازم نیست در آغاز فرایند سیاسی باشد بلکه این کار باید در یک چارچوب مشخص شده در فرایند گذار سیاسی انجام گیرد، افزود: «ما آنچه که مشخص و صریح نبوده را برای روسیه و ایران روشن کردیم. اگر اسد کنار نرود، ‌کل فرایند سیاسی به شکست خواهد انجامید».

رودز با تشکر از مواضع عربستان سعودی تصریح کرد: «نقش سعودی در پیش بردن فرایند حل سیاسی سوریه، تعیین کننده و قاطع بوده است و موفقیت دیدارهای وین تا حد زیادی به ادامه حمایت دیگر کشورها بستگی دارد. مهم است که عربستان سعودی، روسیه و ایران و همه در این فرایند مشارکت کنند».

 

 اخبار بین الملل - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------