نمایندگان کردهای سوریه، ژنو را ترک می‌کنند/ مخالفان اصلی بشار اسد وارد ژنو شدند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نمایندگان حزب اتحادیه دموکراتیک کردهای سوریه، ژنو محل برگزاری مذاکرات صلح سوریه را ترک می کنند.

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: نمایندگان حزب اتحادیه دموکراتیک کردهای سوریه، ژنو محل برگزاری مذاکرات صلح سوریه را ترک می کنند.

خالد عیسی نماینده حزب اتحادیه دموکراتیک سوریه در اروپا گفت :«سازمان ملل، آمریکا و روسیه معتقدند مشارکت ما در مذاکرات ژنو ضرورتی ندارد.»
عیسی در مصاحبه با المیادین افزود:« با توجه به اینکه از مذاکرات ژنو کنار گذاشته شدیم، نتایج این مذاکرات ارتباطی به ما نخواهد داشت و ملزم به اجرای این نتایج نخواهیم بود. ما با توجه به این شرایط معتقدیم فضای بین المللی هنوز برای دستیابی به راهکار سیاسی درباره بحران سوریه آماده نشده است.»
وی خاطر نشان کرد: نمایندگان شورای سوریه دموکراتیک هم در گفتگوهای ژنو شرکت نخواهند کرد.

نمایندگان جریان اصلی مخالف بشار اسد عازم ژنو شدند
بر همین اساس شبکه یورونیوز گزارش داد: کمیته عالی مذاکره کنندگان مخالف دولت سوریه، روز شنبه هیاتی هفده نفره را به ژنو فرستاد تا درباره جنگ داخلی سوریه با مقامات سازمان ملل گفتگو کنند. ایالات متحده آمریکا، فرانسه و عربستان سعودی از این اقدام کمیته استقبال کردند.

این یک پیروزی کوچک اما قابل توجه برای استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه محسوب می شود.

فرح اتاسی، نماینده کمیته می گوید: «اعضای این کمیته به اینجا می آیند تا با آقای دی میستورا و سازمان ملل گفتگو کنند نه برای تعامل مستقیم یا مذاکره یا آغاز روند مذاکرات سیاسی با دولت بشار اسد. آنها تنها برای این به اینجا می آیند تا برای گرفتن تضمین هایی با آقای دی میستورا صحبت کنند. تضمین هایی که می گوید خواسته های کمیته مخالفان دولت سوریه عملی خواهد شد.»

این کمیته که شامل گروه هایی از مخالفان سیاسی و نظامی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است و جریان اصلی اپوزیسیون بشار اسد محسوب می شود، می گوید بدون توقف بمباران غیرنظامیان توسط هواپیماهای روسیه و پایان دادن به محاصره مناطق تحت کنترل شورشیان، وارد مذاکرات صلح نخواهد شد.

کمیته خواستار آن است که با پایان یافتن محاصره مناطق مختلف، امکان ارسال کاروانهای کمکهای انساندوستانه برای دهها هزار نفری که در این مناطق در وضعیت بسیار سختی زندگی می کنند، فراهم شود.

بنا بر آخرین تصمیمات، هیچ مذاکره مستقیمی میان نمایندگان دولت بشار اسد و کمیته عالی مذاکره کنندگان مخالف دولت سوریه برگزار نخواهد شد و نشست دو طرفِ درگیری با مقامات سازمان ملل، بطور جداگانه تشکیل می شود.

نمایندگان دولت بشار اسد نیز روز جمعه برای شرکت در این مذاکرات وارد ژنو شدند.

بنا بر درخواست دولت ترکیه از حضور کردهای سوریه در این مذاکرات جلوگیری شد. نمایندگان کردها اعلام کرده اند غیبت آنها در این مذاکرات، منجر به شکست گفتگوها خواهد شد.

اخبار بین الملل - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------