آمادگی عربستان سعودی برای حمله زمینی به سوریه به بهانه داعش/ آمریکا استقبال کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

پشتیبانی آمریکا از سناریوی جدید عربستان برای سوریه

عربستان که از پیشروی نیروهای مقاومت در سوریه خشمگین است طرح اعزام نیروی زمینی به این کشور را مطرح کرده و این طرح با استقبال آمریکا مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا، از اعلام آمادگی عربستان سعودی برای اعزام نیروی زمینی به سوریه استقبال کرد.

کارتر گفته است که افزایش حضور نیروهای سایر کشورها ، به آمریکا کمک می‌کند تا به نبرد با گروه داعش سرعت ببخشد.

وزیر دفاع آمریکا به خبرنگاران اظهار داشت «از این چنین خبرهایی استقبال می کنیم.»

وی با این حال اظهار داشت در انتظار خواهد ماند تا در هفته آینده در خصوص پیشنهاد عربستان برای اعزام نیروی زمینی به سوریه با مقام‌های این کشور در بروکسل مذاکره کند.

اشتون کارتر می گوید، عربستان پیشتر نیز تمایل خود را جهت انجام اقدامات بیشتر در مبارزه با گروه داعش ابراز کرده بود.

ژنرال احمد العسیری، سخنگوی ارتش دفاع عربستان سعودی روز پنجشنبه گفته بود که ریاض آماده است تا برای نبرد با داعش، نیروی زمینی به سوریه اعزام کند منوط به اینکه رهبران ائتلاف ضد داعش در نشست آتی خود در بروکسل با عملیات زمینی در این کشور موافقت کنند.

ژنرال احمد العسیری که سخنگوی ائتلاف عربی در یمن نیز برعهده دارد، به خبرگزاری آسوشیتدپرس و تلویزیون العربیه گفته که عربستان از زمان آغاز عملیات هوایی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در سپتامبر ۲۰۱۴ در آن مشارکت دارد ولی اکنون آماده اعزام نیروی زمینی به این کشور است.

پیشنهاد تازه عربستان در حالی  مطرح شده است که مذاکرات صلح بین نمایندگان دولت سوریه و مخالفان آن به دلیل فقدان پیشرفت تا ۲۵ فوریه متوقف شد.

به گزارش مهر، به نظر می رسد شکست های اخیر گروه های شورشی مورد حمایت عربستان در سوریه موجب شده تا ریاض برای از دست ندان بیشتر موقعیت در سوریه دست به کار شده و سناریوی جدیدی را آماده اجرا کند.

از زمان آغاز بحران در سوریه عربستان به همراه چند کشور عربی و غربی و همچنین ترکیه در صف حامیان گروه های شورشی در آمده و با ارسال تسلیحات و همچنین تسهیل سفر تروریست ها به سوریه شدند اما اکنون پیروزی های جبهه مقاومت موج  شده تا هزینه پنج ساله عربستان و متحدان آن بیهوده باشد.

 

اخبار بین الملل - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------