دستگاه اطلاعاتی آلمان: داعش نیروهایش را در قالب پناهجو به اروپا می فرستد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مدیر دستگاه امنیت داخلی آلمان روز جمعه از ورود تعدادی از عناصر گروه تروریستی داعش در چهره پناهجو به کشورهای اروپایی خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، هانز جورج ماسن یک روز پس از خنثی شدن حمله احتمالی داعش در برلین گفت: تروریست های داعش با ظاهر پناهجو وارد اروپا شده اند.
ماسن که با شبکه تلویزیونی زد.دی.اف آلمان مصاحبه می کرد افزود: بارها شاهد بودیم که تروریست ها با تظاهر به پناهجویی وارد (اروپا) شدند و این واقعیتی که دستگاه های امنیتی باید درباره آن هشدار باشند.

مدیر دستگاه امنیت داخلی آلمان گفت: حملات ماه نوامبر پاریس نشان داد که داعش تلاش می کند تروریست ها را در میان خیل پناهجویان راهی اروپا اعزام کند.

هانز جورج ماسن تصریح کرد: تلاش می کنیم بدانیم که چه تعداد تروریست داعشی موفق به نفوذ در اروپا شده اند.

روزنامه برلینر تسایتونگ نیز به نقل از مدیر دستگاه اطلاعات داخلی آلمان نوشت: دستگاه امنیت داخلی آلمان بیش از 100 نشانه اطلاعاتی درباره وجود جنگجویان داعش در میان پناهجویان در آلمان دریافت کرده است.

پلیس آلمان روز پنجشنبه به دنبال یک سری عملیات در شهر برلین و در سایر شهرها دو الجزایری که مظنون به همکاری با گروه افراطی داعش هستند را بازداشت کرد.

به نوشته تارنمای «اشپیگل» پلیس آلمان اعلام کرده است که دو تن دیگر نیز در این ارتباط تحت تعقیب هستند.

تارنمای «اشپیگل» افزود: پلیس آلمان در سه استان این کشور اقدام به عملیات کرده است. پلیس مظنون است که این چهار تن در حال برنامه ریزی برای انجام اقدامات تروریستی و تماس با داعش بوده اند.
«اشپیگل» اضافه کرد: صدها پلیس در ایالت های برلین، نوردهاین-وستفالن و نیدرساکسن اقدام به بازرسی از منازل و محل کار افراد مظنون به گروه های افراطی کرده اند.

به گفته سخنگوی پلیس یکی از افرادی که تحت تعقیب قرار دارد در سوریه آموزش نظامی دیده است. دو مرد و یک زن که پیش از این حکم جلب آنان صادر شده بود، بازداشت شده اند.
حملات تروریستی داعش در پاریس در نوامبر (آذر) گذشته و هتک حرمت جنسی و دزدی در جشن های شب سال جدید میلادی در شهر کلن آلمان فضای امنیتی در این کشور را تشدید کرده است.

اخبار بین الملل - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------