آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

اعزام ناو موشک انداز روسیه به ساحل سوریه/ وزیر خارجه ترکیه: امکان عملیات زمینی ترکیه و سعودی در سوریه وجود دارد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اعزام ناو موشک انداز روسیه به ساحل سوریه/ وزیر خارجه ترکیه: عربستان سعودی به اینجرلیک ترکیه جنگنده می فرستد؛ امکان عملیات زمینی ترکیه و سعودی در سوریه وجود دارد

وزیر خارجه ترکیه روز شنبه گفت که عربستان سعودی هواپیماهای جنگی به پایگاه انجرلیک ترکیه اعزام خواهد کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، قبل از این عربستان سعودی، بحرین و امارات برای اعزام نیروی زمینی به سوریه با هدف مقابله با داعش اعلام آمادگی کرده بودند. آمریکا نیز این موضع استقبال کرده است.

"مولود جاویش اوغلو" وزیر خارجه ترکیه اضافه کرد: امکان عملیات زمینی عربستان سعودی و ترکیه در سوریه وجود دارد.

دو روزنامه ترکیه به نام های "ینی شفق" و "خبر ترک" به نقل از وزیرخارجه ترکیه در حاشیه نشست امنیتی مونیخ نوشتند: "اگر استراتژی علیه داعش وجود داشته باشد در این صورت عربستان سعودی و ترکیه می توانند عملیات زمینی را آغاز کنند."

وی افزود: "برخی می گویند که ترکیه در مشارکت در مبارزه با داعش، تردید دارد اما این ترکیه است که پیشنهادات ملموس را در این زمینه ارائه می کند."

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: "عربستان سعودی جنگنده هایی را به پایگاه اینجرلیک ترکیه اعزام می کند. برخی مقامات سعودی برای اطلاع از این پایگاه، آمده اند. تعداد هواپیماهای سعودی که به ترکیه خواهند آمد مشخص نیست."

اینجرلیک ترکیه یک پایگاه مهم و اصلی در عملیات هوایی ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا علیه داعش است. در این عملیات جنگنده های بریتانیایی، فرانسویی و آمریکایی با استفاده از این پایگاه، مراکز داعش در سوریه را بمباران می کنند.

وزیر خارجه ترکیه افزود: سعودی ها گفتند که اگر نیاز باشد می توانیم نیرو اعزام کنیم. عربستان سعودی طرح بزرگی را در مبارزه با تروریسم در سوریه نشان می دهد.

عربستان سعودی و ترکیه بر سرنگونی یا کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از قدرت به عنوان اولویت نخست بحران سوریه تاکید می کند.

وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا عربستان سعودی برای دخالت زمینی در سوریه، به مرزهای ترکیه نیرو اعزام خواهد کرد گفت: چنین اقدامی می تواند مناسب باشد اما هم اکنون طرحی در این باره وجود ندارد. عربستان سعودی هواپیما اعزام می کند و گفته است که اگر زمان لازم برای عملیات زمینی برسد می توانیم سرباز بفرستیم.

 اعزام ناو موشک انداز روسیه به ساحل سوریه

روسیه به سمت آب های سوریه، ناو موشک انداز اعزام می کند.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، روسیه اعلام کرد یک فروند ناو موشک انداز به سمت دریای مدیترانه اعزام می کند تا در آب های سوریه مستقر شود.

ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه اعلام کرد: این کشتی جنگی به نام "زلیونی دُل" مجهز به موشک های دور برد بالدار "کالیبر" به سمت دریای مدیترانه حرکت کرد.

این کشتی جنگی در سال گذشته میلادی ساخته شد و ماه دسامبر گذشته به ناوگان دریای سیاه پیوسته بود.

خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از یک منبع امنیتی در شبه جزیره کریمه نوشت: این کشتی جنگی به سمت سوریه حرکت می کند و در حمله نظامی روسیه در حمایت از ارتش سوریه، مشارکت خواهد کرد.
مقر ناوگان دریای سیاه روسیه در شبه جزیره کریمه است.

 روسیه در 30 سپتامبر گذشته (8 مهر 1394) وارد جنگ سوریه شد.

هم اکنون جنگنده های روسیه در آسمان سوریه، مراکز داعش، گروه های مسلح افراط گرا و مخالفان مسلح را هدف قرار می دهند.

همزمان کشتی های جنگی روسیه در دریای خزر و زیردریایی نظامی این کشور در دریای مدیترانه، با استفاده از موشک های دوربرد بالدار، اهداف از پیش تعیین شده را در سوریه بمباران کردند.

 

اخبار  بین الملل - عصرایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------