آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

توئیت بی سابقه وزیر خارجه امارات علیه خاندان سعودی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

توئیت بی سابقه وزیر خارجه امارات علیه خاندان سعودی;
 فرهنگ عربستان مخالف زندگی است انسان را تحقیر و از تروریسم حمایت می کند

عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات در توئیت بی سابقه که شاهزادگان سعودی را به خشم آورد نوشت که فرهنگ حاکم بر عربستان بر تحقیر انسان و حمایت از تروریسم استوار است و مخالف زندگی است

امارات عربی متحده و عربستان مدتی است درباره حمایت و دشمنی با گروه های یمنی دچار اختلاف شده اند و این اختلاف باعث شده است امارات از مشارکت درعملیات آزادسازی تعز خودداری کند.این اقدام امارات باعث بروز مشکل در مسیر حمله به تعز شده است.

یکی از عوامل اختلاف میان این دو همپیمان، درخواست عبد ربه منصورهادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن از ترکیه به عنوان حامی اخوان المسلمین برای پیوستن به ائتلاف متجاوزان بود که این درخواست با خشم و ناخرسندی امارات روبرو شد.

به گزارش پایگاه 'اخبارالساعه' عبدالله بن زاید این بار با باز نشر پیام توئیتری 'فرحان المالکی' فعال سیاسی مخالف رژیم آل سعود به شدت همپیمان های سعودی خود را هدف حمله قرار داد.

فرحان المالکی در یک پیام توئیتری، جامعه عربستان را جامعه ای تربیت شده بر فرهنگ کشتار و تشییع جنازه دانست که فقط از تکفیر و تحریم سخن می گویند.

بن زاید نیز نوشت : این فرهنگ مخالف زندگی است، انسان را تحقیر و از تروریسم حمایت می کند.

این اقدام وزیر خارجه امارات، خشم سعودی ها را برانگیخت و آن ها نیز به تحقیر امارات و توانایی ملت آن پرداختند.

کاربران سعودی در شبکه های اجتماعی نیز اماراتی ها را 'عیال دحلان' نامیدند زیرا از محمد دحلان از مسوولان سابق حرکت فتح مشورت می گیرند.

انتقاد وزیر خارجه امارات از عربستان یک انتقاد تصادفی و یا ناگهانی نبود بلکه انعکاس به تنگ آمدن امارات از تکروی های عربستان در یمن است.

امارات معتقد است که عربستان، ائتلاف متجاوزان به یمن را براساس سیاست های خود اداره می کند حتی اگر این سیاست ها با استراتژی و خواسته های دیگر اعضای ائتلاف در تعارض باشد.

امارات سیاست خارجی خود را براساس تروریستی خواندن 'اخوان المسلمین' تنظیم کرده است و این گروه را به تهدید منافع خود متهم می کند درحالی که عربستان برای جبران ناکامی های خود در یمن به حمایت از حزب اصلاح (اخوان المسلمین یمن) متوسل شده است.

 

اخبار بین الملل - ایرنا

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------