مخالفت با طرح بشار اسد در خصوص برگزاری زودهنگام انتخابات در سوریه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و وزیر خارجه انگلیس طرح پیشنهادی بشار اسد رئیس جمهور سوریه مبنی بر برگزاری انتخابات زودهنگام در سوریه را رد کردند.

به گزارش مهر به نقل از النشره، «الیزابت ترودو» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی سخنانی به اظهارات «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه مبنی بر برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری در کشورش در صورت خواست مردم، واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش الیزابت ترودو در همین زمینه تصریح کرد: کاخ سفید با بررسی پیشنهاد بشار اسد در خصوص برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری در سوریه مخالف است.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا به حمایت خود از فرآیند انتقال سیاسی قدرت در سوریه ادامه می دهد، افزود: واشنگتن از فرآیندی که به منظور تعیین شکل انتقال قدرت در سوریه صورت بگیرد، حمایت می کند و آمریکا بر این فرآیند نظارت می کند.

در همین راستا «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس نیز در موضعی مشابه آمریکا درخواست کرد که دولتی در سوریه بدون حضور بشار اسد تشکیل شود. وی همچنین از طرح بشار اسد مبنی بر تشکیل دولت وحدت ملی در سوریه انتقاد کرد.

گفتنی است بشار اسد پیش از این در مصاحبه ای گفته بود که انتقال سیاسی به معنای انتقال از قانون اساسی کنونی به قانون اساسی جدید است. وی همچنین بر تشکیل دولت وحدت ملی متشکل از نمایندگان همه گروه های سیاسی با هدف نگارش قانون اساسی جدید تاکید کرده بود.

 

اخبار بین الملل - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------