آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

اردوغان «بزرگترین مرکز اسلامی آمریکا» را افتتاح کرد (+تصاویر)



رئیس‌جمهور ترکیه امروز ضمن افتتاح مرکز اسلامی «دیانت» در مریلند آمریکا، به انتقاد از مواضع نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در قبال مسلمانان پرداخت.

به گزارش فارس، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه که برای شرکت در اجلاس امنیت هسته‌ای به آمرییکا سفر کرده، روز شنبه رسما مجموعه‌ای را که گفته می‌شود بزرگترین مرکز اسلامی در آمریکاست، افتتاح کرد.

مرکز «دیانت» با هزینه 100 میلیون دلاری، تحت نظر دولت ترکیه و در منطقه «لنهام» ایالت مرلیند آمریکا ساخته شده است.

مرکز دیانت علاوه بر مسجد، یک مرکز فرهنگی، سالن همایش و گرمابه ترکی هم دارد.

به نوشته پایگاه «ترکیش مینت»، اردوغان در مراسم افتتاح این مسجد به انتقاد از موضع‌گیری‌های نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در قبال مسلمانان پرداخت. او گفت: «مواضع بعضی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده حیرت‌آور است. مسلمانان جزو عناصر بنیادی آمریکا هستند. هیچ‌کس نمی‌تواند مسلمانان را مجبور کند که بین مسلمان بودن و آمریکایی بودن یکی را انتخاب کنند.»

مراسم افتتاح این مرکز اسلامی بدون حضور باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا برگزار شد. روزنامه وال‌استریت ژورنال هفته گذشته گزارش داد که اوباما دعوت اردوغان برای حضور در این مراسم را رد کرده است. واشنگتن و آنکارا در مورد موضوعات مختلف از جمله نحوه حل بحران سوریه، وضعیت کردها، بحران پناهجویان و مسئله آزادی رسانه‌ها با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

اردوغان سال گذشته هم بزرگترین مرکز اسلامی اروپا را در مسکو افتتاح کرد. هرچند در آن مراسم ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه شرکت داشت، اما روابط آنکارا و مسکو چند ماه بعد به واسطه هدف قرار گرفتن یک بمب افکن روس توسط ترک‌ها، به پائین‌ترین سطح رسید.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار بین الملل - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------