آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

کری: ایران و روسیه باید بدانند اگر صلح می‌خواهند اسد باید برود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در مصاحبه با بلومبرگ
کری: ایران و روسیه باید بدانند اگر صلح می‌خواهند اسد باید برود

وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ گفت در صورتی که ایران و روسیه صلح می‌خواهند بشار اسد باید برود.

به گزارش فارس، جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در مصاحبه با شبکه خبری بلومبرگ بار دیگر بر پیش‌شرط کناره‌گیری بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت تأکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا که با شبکه خبری بلومبرگ گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «نکته کلیدی در اینجا این است که آیا اسد قادر به مذاکره با حسن نیت هست یا خیر و ما باید این را به معرض آزمایش بگذاریم.»

بشار اسد گفته فکر می‌کند که مذاکرات ژنو که قرار است روز 11 آوریل آغاز شوند می‌تواند به تشکیل دولتی با حضور معارضان سوریه و گروه‌های مستقل منجر شود. مقام‌های غربی، علی‌رغم این، پیش‌شرط پیشرفت هر مذاکره را کناره‌گیری رئیس‌جمهوری سوریه عنوان می‌کنند. ایران و روسیه، ضمن مخالفت با این دیدگاه بر نقش مردم سوریه در تعیین سرنوشت کشورشان تأکید می‌کنند.

جان کری گفت: «من هیچ راهی برای باقی ماندن بشار اسد نمی‌بینیم چون وقتی او در قدرت باشد، راهی برای پایان دادن به جنگ، پایان دادن به خشونت‌ها و یکپارچه کردن کشور وجود ندارد.»

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا اضافه کرد: «بنابراین، ایران و روسیه و دیگران باید بدانند که اگر صلح می‌خواهند اسد باید تن به انتقال بدهد.»

وی گفت اینکه این انتقال چگونه صورت می‌پذیرد، موضوعی است که در مذاکرات تعیین می‌شود. 

 

اخبار بین الملل - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------