در نشست سران عربی با حضور اوباما چه گذشت؟/ اعراب چه قولی دادند؟ (+تصاویر)



اوباما می گوید: شرکای واشنگتن در خلیج فارس قول تداوم همکاری با یکدیگر برای مبارزه با داعش و کاهش دیگر مناقشات منطقه ای را داده اند.

به گزارش ایرنا، اوباما كه در حال دیدار ازعربستان است اضافه كرد كه در بین این شركا، كماكان نگرانی هایی درباره مسایل اقتصادی از جمله نفت وجود دارد.

اوباما كه پس از اجلاس سران آمریكا و شورای همكاری خلیج فارس سخن می گفت، افزود: آمریكا و شورای همكاری، گفت وگوهایی را در سطح مقامات بلندپایه با تمركز بر تنظیم قیمت پایین نفت و افزایش مناسبات اقتصادی ما و حمایت از اصلاحات شورای همكاری، همزمان با تلاش آنها برای تأمین شغل و فرصت های شغلی برای جوانان و تمام شهروندانشان آغاز خواهند كرد.

اوباما در مورد داعش نیز گفت: واشنگتن و پادشاهی های عرب خلیج فارس در تعهد خود نسبت به شكست دادن این گروه شبه نظامی وحدت نظر دارند.

وی در پایان این اجلاس سران كه با حضور شش كشور عضو شورای همكاری خلیج فارس در پایتخت عربستان برگزار شد، تأكید كرد: 'ما درمبارزه برای انهدام داعش وحدت داریم.'

باراك اوباما رئیس جمهوری امریكا همچنین پس از پایان این اجلاس به خبرنگاران گفت: كشورهای حوزه خلیج فارس در خاورمیانه باید به رغم اختلافاتی كه چه در مورد توافق هسته ای با ایران و چه درباره حفظ یك دولت با ثبات و متحد در كشوری چون عراق وجود دارد با یكدیگر همكاری كنند.

اوباما افزود: 'كامیابی و ثبات منطقه به كشورهایی بستگی دارد كه روابط منصفانه ای با شهروندانشان داشته باشند و فرقه گرایی دشمن صلح و كامیابی است.'

وی اظهارداشت: 'اگر كسانی خود را شهروند یك كشور ندانند بلكه عضو یك شاخه خاص از اسلام تلقی كنند، این برای كشورها نشانه فروپاشی است.'

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------