اسناد فاش شده از سوی نماینده مجلس ترکیه درباره یک داعشی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 نماینده مجلس ترکیه اعلام کرد:
صورتحساب درمانی 18 هزار دلاری یک داعشی در ترکیه

اسناد فاش شده از سوی «ارن اردم» نماینده مجلس ترکیه در برگیرنده اطلاعات استفاده داعش از بیمارستان های این کشور برای درمان تروریست های زخمی است که در یک مورد پرداخت 18 هزار دلار هزینه درمانی موجب اعتراض یکی از سرکردگان این گروه تکفیری شده است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک امروز (یکشنبه) در این باره نوشت: اردم نماینده پارلمان وابسته به حزب اپوزیسیون جمهوری خواه خلق در نشست مطبوعاتی مجلس ترکیه مجموعه سند 422 صفحه ای را با یادداشت هایی از گفت وگو راجع به فعالیت های داعش در قلمرو ترکیه ارایه کرد.


وی در گفت وگو با خبرنگار اسپوتنیک در باره جزییات این اسناد اظهار کرد: محتوای سند حاصل شنود مکالمات الهامی بالی توسط نیروهای امنیتی در سال 2014 است.


اردم افزوده است: بالی یکی از مجرمین خطرناک تحت تعقیب است که در فهرست اداره امنیت ملی ترکیه نیز نام وی ذکر شده و حتی برای اطلاعات منجر به دستگیری چهار میلیون لیر جایزه معادل 1،3 میلیون دلار تعیین شده است. وی از جمله افرادی است که به فعالیت زیرگروه های داعش در ترکیه کمک می کند.


به گزارش خبرگزاری روسی، این گفت وگوها موضوعی برای جنجال در ترکیه شده است. زیرا در این فایل های صوتی اطلاعاتی راجع به اعزام 1500 نفر از طریق مرزهای ترکیه و سوریه در گروه های 5 تا 10 نفره مطرح شده است.


اردم ادامه داده است: نیروهای امنیت ملی با وجود آگاهی از این اخبار، هیچ اقدامی برای جلوگیری از جابجایی آنها نکرده اند. تقریبا 70 تا 80 شبه نظامی که از مرز سوریه عبور کرده اند، مجددا به ترکیه بازگشته اند و آنان مسئول انفجارهای سوروچی و آنکارا هستند.


اسپوتنیک نوشته است: به گفته اردم، در فایل های صوتی محل تجمع و انتظار داوطلبان، مسیر عبور از مرزها و انتقال به سوریه دقیقا مشخص شده است. با مطالعه متن به این عبارت می رسیم که «تروریست (بالی) از طریق گفت وگوی تلفنی اطلاعاتی راجع به محل استقرار در یک هتل را می دهد، اما اداره امنیت ملی حتی نیروهای خود را برای بازداشت این تروریست به محل اعلام شده اعزام نمی کند».


بنا به این گزارش، بالی را باید بلافاصله دستگیر می کردند، زیرا به صفوف داعش می پیوندد. این افراد با خود اسلحه، نارنجک و کلاشنیکوف از مرز رد می کردند. آنها به راحتی با یکدیگر تماس تلفنی می گرفتند و با وجود شنود نیروهای امنیتی، هیچ اقدامی برای دستگیری صورت نگرفته است. به راحتی افراد را از مرزها عبور می دادند و اکنون یک پرسش مطرح می شود که چرا نیروهای امنیتی در این جریان ها هیچ اقدامی نکرده اند؟


اردم افزوده است: «در اسناد، اطلاعاتی راجع به درمان تروریست ها در خاک ترکیه به چشم می خورد. به عنوان مثال گفت وگوی تلفنی یک تروریست مجروح را داریم که نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته است. تروریست ها در بیمارستان های صحرایی ترکیه درمان می شدند. مدیر گروه راجع به هزینه درمان صحبت می کند که می گویند 18 هزار دلار هزینه شده است و فرمانده آنان می گوید، «شما زیادتر از آنچه لازم است، پرداخته اید، بهتر بود بیمارستانی با شرایط بهتر پیدا می کردید».


اسپوتنیک در پایان به نقل از اردم نوشته است: به عبارت دیگر، تروریست ها نیازهای خود را به راحتی در خاک ترکیه رفع می کردند».


پیش از انتشار این مصاحبه همچنین اعلام شده بود، شبکه تلویزیونی روسی راشا تودی به شواهدی حاکی از روابط نزدیک داعش و اپوزیسیون سوریه در اسناد دست یافته که بر اساس آن «داعشی ها، مهمان نوازی غیر عادی نسبت به اعضای اپوزیسیون نشان می دهند».


به گزارش اسپوتنیک، راشا تودی به متن یک گفت وگوی شنود شده اشاره کرده که نسخه ای از آن در اختیار این رسانه است.


در این مکالمه سخنان دو فرد به نام سلیمان خنو و بالی شنیده می شود که در آن برای میزبانی داعش از مردان مسلح تحت نام معارضان صحبت می کنند.


اسپوتنیک نوشته است: بالی فرد مظنون به داشتن روابط با داعش و سازمان دهنده احتمالی چند اقدام تروریستی از جمله انفجار دهم اکتبر سال 2015 در استانبول است که برای دستگیری وی جایزه تعیین شده است.


بنا به این گزارش، یکی از ماموریت های بالی برنامه ریزی، سازماندهی و انجام خدمات پزشکی برای شبه نظامیان احتمالی داعش در ترکیه و سپس انتقال آنها از طریق مرز به سوریه است که بر اساس اطلاعات اسناد کنونی، دامنه جغرافیای فعالیت وی چشمگیر می باشد و روی نقشه نیز شهرها و روستاهای تحت پوشش، علامت گذاری شده است.


اسپوتنیک افزوده است، این اطلاعات بگونه ای بیانگر این است که وی با وجود تحت تعقیب دائمی قرار داشتن پلیس مخفی ترکیه در سراسر این کشور فعالیت می کند و بر اساس یافته های جدید، تعیین اینکه چه کسانی عضو اپوزیسیون سوریه هستند، هر چه بیشتر دشوار می شود.


بیش از پنج سال قبل آمریکا در راس گروهی از کشورهای غربی عربی بویژه عربستان سعودی، تندروترین تروریست ها از کشورهای مختلف جهان حتی اروپایی را در گروه های داعش، جبهه النصره، احرارالشام و جیش الاسلام با حمایت های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی سازمان داد و برای جنگ شهرها به سوریه گسیل کرد که مرگ ده ها هزار نفر بویژه زنان و کودکان، آوارگی میلیون ها تن و نابودی تقریبا تمامی زیرساخت ها این کشور را در پی داشته است.


پس از زمین گیر شدن گروه های تروریستی با همکاری نیروی هوافضای روسیه و نظامیان سوری در طول هشت ماه سرکوب هوایی و زمینی تروریست ها و شکست سناریوی ساقط کردن حکومت سوریه، آمریکا با پذیرش برقراری آتش بس، مجبور به قبول پیشنهاد روسیه و ایران برای از سرگیری مذاکرات طرف های سوری شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------