آنکارا: ترکیه برای سرنگونی جنگنده روسی غرامت نمی‌پردازد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نخست وزیر ترکیه گفت: آنکارا بابت سرنگونی هواپیمای جنگنده روسی هیچ غرامتی را پرداخت نخواهد کرد و تنها نسبت به این حادثه ابراز تاسف کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، بن علی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه امروز سه شنبه در سخنانی تاکید کرد: آنکارا به خاطر سرنگونی جنگنده روسی در سال گذشته، هیچ غرامتی پرداخت نخواهد کرد.

اظهارات ییلدیریم در شرایطی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه نامه ای برای ولادیمیر پوتین همتای روس خود ارسال کرده است.

کرملین روز گذشته اعلام کرد که اردوغان در این نامه از پوتین عذرخواهی کرده است. سخنگوی اردوغان نیز ارسال نامه را تایید کرده ولی حاضر به اظهارنظر صریح درباره عذرخواهی مشده است.

وی در این باره تاکید کرد: رئیس جمهور ترکیه ابراز تاسف کرده و از خانواده خلبان روسی خواسته است تا ما را ببخشند.

سخنگوی اردوغان: اقدامات ترکیه برای از سرگیری روابط با اسرائیل و روسیه، تغییر سیاست نیست

ابراهیم کالین سخنگوی رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: تلاش های آنکارا برای از سرگیری روابط با تل آویو و مسکو مسائل جداگانه ای است و نتیجه تغییر سیاست نبوده است.

وی در کنفرانس خبری تاکید کرد: سیاست های ترکیه در قبال اوکراین، سوریه و شبه جزیره کریمه تغییر نخواهد کرد و ترکیه به مذاکره با روسیه بر سر اختلافات ادامه خواهد داد.

ترکیه و اسرائیل روز گذشته توافق آشتی و مصالحه را پس از 6 سال تنش و سردی روابط امضا کرده اند.کالین گفت: ترکیه و اسرائیل طی هفته جاری روند مبادله سفیر را آغاز می کنند.

وی همجنین درباره تحولات روابط ترکیه و روسیه نیز افزود: وزرای خارجه ترکیه و روسیه قصد دارند اول جولای در شهر سوچی دیدار و گفتگو کنند.

دیدار مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه و سرگئی لاوروف همتای روس وی در حاشیه نشست همکاری اقتصادی دریای سیاه در سوچی برگزار می شود.

مقام رسمی ترکیه: آنکارا اجازه پروازهای گشت زنی بیشتر به ناتو را می دهد
یک مقام رسمی ترکیه به رویترز گفته است که آنکارا به ناتو اجازه خواهد داد تا پروازهای گشت زنی بیشتری را در طول مرز با سوریه انجام دهد.

وی تاکید کرد: برخی کشورهای ناتو به خصوص بریتانیا نسبت به این مساله معترض بوده اند که نمی توانند پروازهای شناسایی و گشت زنی کافی را در مرز سوریه و ترکیه انجام دهند. پس از مذاکره، ترکیه قوانین مربوط به پروازهای گشت زنی را تسهیل کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------