نیروی دریایی آمریکا: ملوانان بازداشتی آمریکایی در ایران اطلاعات زیادی را فاش کردند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نیروی دریایی آمریکا در گزارشی اعلام کرد ملوانان آمریکایی که ژانویه گذشته توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آبهای سرزمینی ایران بازداشت شده بودند،‌ اطلاعات بسیار زیادی را فاش کردند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ نیروی دریایی آمریکا در گزارش خود اعلام کرد ملوانان آمریکایی که ژانویه گذشته به دلیل اشتباه خدمه و مافوق خود توسط نیروهای ایران بازداشت شده بودند، اطلاعات بسیاری در اختیار نیروهای ایرانی گذاشته اند.

در این گزارش آمده است که برخی از ۱۰ خدمه این دو کشتی آمریکایی که در دوازدهم ماه ژانویه گذشته توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آبهای سرزمینی ایران بازداشت شده بودند،‌ اطلاعات حساسی همچون رمز عبور تلفن و لپ تاپ خود را در اختیار نیروهای ایرانی قرار دادند.

گفتنی است که در زمان بازداشت این ملوانان،‌ مذاکرات پیرامون دستیابی به یک توافق هسته ای میان ایران و شش قدرت جهانی در جریان بود و این ملوانان سوار بر دو کشتی در حال عبور از کویت به سمت بحرین بودند.

 مقامات نیروی دریایی آمریکا در کنفرانس خبری روز پنج شنبه بر اقدامات تأدیبی که از زمان این رخداد تاکنون اتخاذ شده است، تأکید کردند و اذعان نمودند که خدمه و فرماندهان بازداشت شده مرتکب اشتباهات خطرناکی شدند.

دریاسالار «جان ریچاردسون» فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا گفت: «اقدامات ما در آن روز از ماه ژانویه و این اتفاق [افشای اطلاعات]، انتظارات ما از نیروی دریایی را برآورده نساخت. اتفاقات بزرگی مانند این همواره نتیجه انباشت تعدادی اشتباهات کوچکتر است».

در گزارش نیروی دریایی آمریکا به موردی اشاره شده است که در آن یکی از خدمه کشتی توقیف شده آمریکایی اطلاعاتی همچون حداکثر سرعت کشتی خود را نزد بازجویان ایرانی فاش کرده است.

در این گزارش آمده است: «روشن است که برخی از ملوانان بازداشتی و البته نه همه آنها، اطلاعاتی بیشتر از نام،‌ درجه،‌ شماره خدمت و تاریخ تولد خود را در اختیار بازجویان ایرانی قرار داده اند».

طبق این گزارش،  برخی از ملوانان بازداشتی آمریکا رمز عبور لپ تاپ و تلفنهای شخصی خود و همچنین جزئیاتی در خصوص امکانات کشتیهای خود را در اختیار نیروهای ایرانی قرار داده اند.

در گزارش نیروی دریایی آمریکا آمده است که ناخدای دو کشتی آمریکایی و خدمه آنها از زمان ترک بندر نقشه برنامه ریزی شده خود را دنبال نکردند و قبل از ورود به آبهای سرزمینی ایران در مجاورت سواحل جزیره فارسی در خلیج فارس،‌ به طور سهوی در حال عبور از آبهای سرزمینی عربستان سعودی بودند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------