آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

فرزند بن‌لادن انتقام خون پدرش را از امریکا می‌گیرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

فرزند اسامه بن‌لادن، سرکردۀ پیشین گروه تروریستی القاعده، با انتشار یک پیام صوتی، امریکا را تهدید کرد که انتقام خون پدرش را خواهد گرفت.

به گزارش یک سازمان غیردولتی مبارزه با تروریسم موسوم به «گروه اطلاعاتی سایت»، حمزه بن‌لادن در این پیام صوتی 21 دقیقه‌ای که تحت عنوان «ما همه اسامه هستیم» در اینترنت منتشر شده، وعده داده است که مبارزۀ جهانی گروه القاعده علیه امریکا و هم‌پیمانانش را ادامه دهد.

حمزه در این پیام تأکید کرده است که این انتقام، «یک انتقام شخصی برای اسامه نیست بلکه انتقام تمام کسانی است که از اسلام دفاع کرده‌اند.»

بن لادن در سال 2011 در حملۀ کماندوهای آمریکایی به مخفیگاه وی در شهر ابیت آباد پاکستان کشته شد. این حمله پاسخی به اقدامات گروه القاعده از جمله حملات 11 سپتامبر 2001 بود.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

حمزه در کنار پدرش، اسامه بن‌لادن

 

اسناد و مدارکی که سال گذشته امریکا منتشر کرد نشان می‌دهند که هم‌دستان بن‌لادن قصد داشته‌اند به رهبری حمزه، گروه القاعده را بار دیگر متحد سازند.

به گزارش مؤسسۀ تحقیقاتی بروکینگز در امریکا، حمزه که اکنون در اواسط دهۀ سوم زندگی خود به سر می‌برد پیش از حملات 11 سپتامبر نزد پدرش در افغانستان به سر می‌برد و پس از حملۀ امریکا که به فرار بسیاری از سرکردگان ارشد گروه القاعده به پاکستان انجامید، حمزه نیز همراه اسامه به پاکستان رفت.

سال گذشته، ایمن الظواهیری، سرکردۀ جدید گروه القاعده در یک پیام صوتی حمزه را معرفی کرد. به نظر می‌رسد حمزه صدای جوان‌تر برای گروهی باشد که رهبران سالخورده آن تلاش می کنند از پیوستن اعضای خود به گروه تروریستی داعش جلوگیری کنند.

بروس ریدل، یکی از کارشناسان مؤسسۀ تحقیقاتی بروکینگز، در این‌باره گفت: «حمزه چهره ای جدید برای القاعده به وجود می‌آورد، چهره ای که مستقیماً به پایه گذار این گروه مربوط می‌شود. او سخنوری ماهر و دشمنی خطرناک است.»

 

پرس تی وی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------