آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

جدال لفظی ترامپ و کلینتون بالا گرفت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

ترامپ نامزد جمهوریخواهان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: اگر رئیس جمهور شوم، ملت آمریکا اولویت اول من است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از  خبرگزاری فرانسه، ترامپ در سخنرانی‌اش در کنوانسیون حزب جمهوری خواه در کلیولند که به پذیرش نامزدی او از این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اختصاص داشت، گفت: «بزرگ‌ترین تفاوت بین طرح ما و مخالفانمان این است که طرح ما آمریکا را در درجه اول قرار می دهد. آمریکایی گرایی نه جهانی شدن، اصول و عقیده ما خواهد بود. وی افزود: ملت آمریکا بار دیگر اولویت شماره یک خواهد بود.

جدال لفظی ترامپ و کلینتون
وی بار دیگر بر تعهد خود برای بستن مرزهای آمریکا به روی اتباع برخی کشورها که تهدیدی برای این کشور به شمار می روند، تاکید کرد ولی این بار به مسلمانان اشاره نکرد. ترامپ گفت: ما باید مهاجرت را از کشورهایی که تروریسم آنها را بدنام کرده است با ایجاد ساز و کار نظارتی جدید متوقف کنیم.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ از اوباما بابت اختلافات نژادی انتقاد کرد وی گفت: اگر رئیس جمهور شود در مرز آمریکا و مکزیک دیواری بزرگ برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی خواهد ساخت.

این در حالی است که هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا در واکنش به سخنرانی شدید اللحن ترامپ، در صفحه توئیترش نوشت: ارزش ما بیشتر از این چیزهاست، ما بین شما و ریاست جمهوری دیوار خواهیم کشید.

ترامپ گفت: کارنامه کلینتون در زمانی که اداره دستگاه دیپلماسی آمریکا را بر عهده داشت چیزی جز مرگ، تخریب، تروریسم و تضعیف نبود. وی از بانوی اول پیشین آمریکا به خاطر این که از پذیرش آوارگان سوری در آمریکا استقبال کرده است، انتقاد کرد و گفت: بررسی پرونده های این افراد خلاءهای زیادی دارد. وی افزود: من به هیچ وجه حاضر نیستم به افرادی که از ارزشهای ما حمایت نمی کنند و ملت ما را دوست ندارند، اجازه ورود به خاک آمریکا را بدهم.

هیلاری کلینتون در پاسخ به نامزد جمهوری خواهان که خطاب به رای دهندگان آمریکایی گفت: من انتخاب شما هستم، در صفحه توئیتر خود نوشت: شما انتخاب ما نیستید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، کلینتون همچنین در صفحه توئیتر خود در واکنش به رقیب جمهوری خواه خود که قصد دارد به منظور مهار مهاجرتهای غیرقانونی در مرزهای آمریکا با مکزیک دیوار بکشد، به زبان اسپانیایی نوشت: بله، ما بین شما (ترامپ) و ریاست جمهوری دیوار خواهیم کشید.

هیلاری کلینتون که در روزهای اخیر آماج حملات شدیداللحن مسئولان و نمایندگان حزب جمهوری خواه قرار گرفته است، هفته آینده به طور رسمی در مراسمی در ایالت فیلادلفیا به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا معرفی خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------