آزادی ۷۵۸ نظامی و ۴ خبرنگار در ترکیه در پی رفع اتهام درباره کودتای ناکام



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در ادامه سرکوب‌های رسانه‌ای در ترکیه و در شرایطی که اردوغان غربی‌ها را مقصر ناآرامی‌های کنونی کشورش می‌داند، ۱۷ روزنامه‌نگار دیگر ترک امروز (شنبه) به اتهام عضویت در "گروه‌های تروریستی" روانه زندان شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیش از ۱۸ هزار تن در پی کودتای ناکام ۱۵ ژوئیه در ترکیه بازداشت شدند. رئیس‌جمهوری ترکیه، فتح‌الله گولن روحانی ترک‌تبار ساکن آمریکا را مقصر و عامل پشت پرده کودتای اخیر می‌داند؛ اتهامی که گولن به شدت رد می‌کند. 

با حکم یک دادگاه استانبول، ۱۷ روزنامه‌نگار به اتهام ارتباط با گولن به بازداشتگاه بازگردانده شدند. با ادامه سرکوب اصحاب رسانه، جامعه بین‌الملل نسبت به روند سرکوب‌ها در ترکیه هشدار داده است. دادگاه ۲۱ روزنامه‌نگار از روز جمعه آغاز شد و تا نیمه شب به طول انجامید. پس از دادگاه، چهار تن آزاد شدند اما ۱۷ تن دیگر همچنان در بازداشت پیش از محاکمه به سر می‌برند. در میان آنها از جمله روزنامه‌نگاران روزنامه "زمان" حامی گولن دیده می‌شوند.

این در حالی است که دادگاه ترکیه در استانبول ۷۵۸ نظامی را که در پی کودتای ناکام و به اتهام ارتباط‌شان با کودتا بازداشت شده بودند، آزاد کرد.

خبرگزاری ترکیه اعلام کرد که این حکم در پی درخواست دادستانی صادر شد و دادگاه در پرونده ۹۸۹ نظامی بازنگری کرد و براساس آن تنها ۲۳۱ نظامی در بازداشت ماندند و بقیه آزاد شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------