تهدید جدید داعش و تشدید تدابیر امنیتی در ایتالیا



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

تهدید جدید داعش مقام های ایتالیایی را مجبور کرد تا تدابیر امنیتی در رم پایتخت این کشور را تشدید کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از 'کرونوس'، گروه تکفیری داعش در یک پیام جدید ویدیویی که از سوی شاخه مصری آن 'ولایت سینای' ، سازمان تروریستی فعال در سینا در مصر پخش شد، رم را بار دیگر تهدید به فتح کرد.


این پیام ویدیویی 35 دقیقه ای با عنوان 'شعله کویر'، با تصاویری از خشونت داعش علیه اهداف نظامی مصر آغاز می شود. سپس رهبران برخی از کشورهای عربی از جمله السیسی رئیس جمهوری مصر و اعضا خانواده سعودی به تصویر کشیده شده و ظالم های مرتد خوانده می شوند.


گوینده این پیام ویدیویی درحالی که تصاویری از رم و بیت المقدس پخش می شود، ایتالیا را تهدید کرده و می گوید 'این تنها آغاز کار است. در رم و در بیت المقدس همدیگر را می بینیم'.


داعش در این پیام همچنین تهدید به تنبیهی سخت علیه یهودیان کرده و اعلام نموده آنان بزودی هزینه سنگینی پرداخت خواهند کرد.


پلیس شهر رم نیز برنامه ضد تروریسم پایتخت را توسعه داده و علاوه بر توسعه نوار امنیتی واتیکان، مراقبت از سایر اهداف مذهبی حتی در حومه شهر و همچنین مراکز تجاری بزرگ را تقویت کرد.


پلیس همچنین در زمینه تدابیر امنیتی در شهر رم، محافظت از آمفی تئاتر باستانی کلوسئوم، نماد پایتخت ایتالیا را به شدت تقویت کرد و نیروهای پلیس و ارتش بطور مشترک از آن محافظت می کنند.


تقویت نیروهای گشتی پلیس و نیروهای مستقر ارتش در اماکن حساس از جمله تدابیر دیگر در ایام تعطیلات تابستانی در رم اعلام شده است.


'اندره ا اورلاندو' وزیر دادگستری ایتالیا اظهار داشت که شواهدی مبنی بر اینکه داعش در سازماندهی موج مهاجرت های غیرقانونی به اروپا نقش دارد، در دست است.


گفتنی است که بر اساس آمار وزارت کشور ایتالیا ، از سال 2015 تاکنون بیش از 100 مظنون به تروریسم از این کشور اخراج شده اند. در پی حملات تروریستی در اروپا تدابیر امنیتی در ایتالیا تشدید شده و مراکز تاریخی و باستانی مهم، منطقه اطراف واتیکان و اهداف حساس به دقت تحت نظارت مأموران امنیتی قرار گرفته و کنترل ها تقویت شده اند.


بیش از یک هزار هدف حساس در شهر رم با استقرار نیرو تحت کنترل قرار گرفته است. کنترل شبکه اینترنت و استراق سمع تلفنی از افراد مشکوک نیز از جمله رویکردهای امنیتی ایتالیا برای مبارزه علیه تروریسم و جذب نیرو در این کشور است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------