مجازات پیشنهادی ترکیه برای گولن: 2 حبس ابد، 1900 سال حبس، معادل 4.8 میلیون دلار جریمه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

خبرگزاری دولتی ترکیه‌ گزارش داد، دادستان کل این کشور پیشنهاد دو مجازات حبس ابد به همراه 1900 سال حبس اضافی برای فتح الله گولن که به عنوان متهم اصلی سازمان‌دهی کودتای نافرجام ماه ژوئیه در ترکیه معرفی شد را داده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، از زمان کودتای نافرجام 15 ژوئیه در ترکیه که منجر به کشته شدن حدود 260 تن شد، تا کنون تقریبا 26000 نفر در ارتباط با این کودتا بازداشت شده‌اند. در همین راستا آنکارا از آمریکا تقاضا کرده تا فتح الله گولن، روحانی ترکیه‌ای ساکن آمریکا و رهبر جنبش موسوم به "خدمت" را به این کشور استرداد کند.

گولن اتهامات مطرح شده علیه خود در ارتباط با سازماندهی کودتا را رد کرده است. با این حال خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه گزارش داد: اخیرا یک کیفرخواست حدودا 2500 صفحه‌ای در ارتباط با پرونده مجرمانه‌ای که ماه سپتامبر گذشته علیه گولن به جریان افتاد نزد دادگاه کیفری عالی ترکیه ثبت شده است. بر اساس این گزارش در این پرونده مجموعا 111 نفر متهم به تامین مالی تروریسم و تلاش برای سرنگون کردن دولت ترکیه و همینطور دیگر اتهامات شده‌اند.

همچنین آناتولی گزارش داد: در این پرونده علاوه بر دو مجازات حبس ابد و 1900 سال حبس، دادستان کل ترکیه جریمه نقدی معادل 4.8 میلیون دلار را برای گولن در نظر گرفته است.

گولن بر اساس این کیفرخواست که توسط دادستانها در منطقه "اوساک" در غرب ترکیه تایید شده، متهم به "تلاش برای از بین بردن نظم اساسی با استفاده از زور" و "تشکیل و مدیریت یک گروه تروریستی مسلح" و اتهامهای دیگر شده است.

از مجموع 111 متهم این پرونده 13 تن همچنان در بازداشت باقی مانده‌اند و همه آنها با مجازاتهای مختلف از دو سال حبس تا حبس ابد روبرو هستند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------