آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

انفجار و تیراندازی در نزدیکی دانشگاه آمریکایی-افغان در کابل



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

پلیس افغانستان اعلام کرد، در پی وقوع انفجاری در نزدیکی دانشگاه آمریکایی-افغان در کابل، از داخل این دانشگاه صدای تیراندازی شنیده شده است.

به گزارش ایسنا، یک مقام امنیتی افغان به شبکه خبری بی‌.بی‌.سی گفت، چند مهاجم انتحاری نخست یک خودرو بمب‌گذاری شده را منفجر کردند و پس از آن چند مهاجم مسلح در تلاش بودند تا داخل محوطه دانشگاه شوند ولی محافظان دانشگاه توانسته‌اند مانع ورود آنها شوند. این مقام امنیتی همچنین گفت که دانشجوها در دو مکان امن در داخل دانشگاه حضور دارند.

این در حالی است که خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، تعدادی از دانشجویان و اساتید این دانشگاه توسط افراد مسلح گروگان گرفته شده‌اند.

یک سخنگوی وزارت کشور افغانستان نیز به خبرگزاری رویترز گفت، افراد مسلح به این دانشگاه حمله کرده‌اند و گزارش‌هایی از انفجار و شلیک گلوله در پی این حمله منتشر شده است. به گفته وی، افراد مهاجم توانسته‌اند داخل دانشگاه راه پیدا کنند و این در حالی است که تعدادی از اساتید خارجی به همراه صدها دانشجو در این دانشگاه حضور داشته‌اند.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد، در جریان حمله به این دانشگاه، دست‌کم یک دانشجو کشته و 14 تن دیگر زخمی شده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------