ناوشکن انگلیسی به کمک ناوهای آمریکایی خلیج فارس می آید



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک روزنامه انگلیسی خبر داد وزارت دفاع این کشور برای پشتیبانی نظامی از ناوهای هواپیمابر آمریکایی یک ناوشکن به خلیج فارس اعزام می‌کند.

به گزارش فارس، برتیانیا قصد دارد یک ناوشکن نیروی دریایی این کشور به ارزش 1 میلیارد پوند را به بهانه مبارزه با داعش، به خلیج فارس اعزام کند.

به نوشته تلگراف، «مایکل فالن» وزیر دفاع بریتانیا گفت طی روزهای آتی ناوشکن «اچ ام اس» در راستای پشتیبانی از ناوهای هواپیمابر آمریکایی مستقر در منطقه که برای بمباران سوریه و عراق استفاده می‌شدند، به منطقه اعزام خواهند شد.

تلگراف در ادامه نوشت، این اقدام بریتانیا یک هفته بعد از آن انجام می‌گیرد که یک ناوشکن آمریکایی به قایق‌های گشت ایرانی در خلیج فارس هشدار داده بود.  این ناوشکن تیپ 45 که 190 کارکن دارد، در یکی از پر رفت و آمدترین مسیرهای دریایی جهان مستقر خواهد شد.

به گفته وزارت دفاع بریتانیا، علاوه بر پشتیبانی از ناوهای هواپیمابر آمریکایی این ناوشکن بریتانیایی به جمع‌آوری اطلاعات پرداخته و آن را برای ستادهای هدایت عملیات هوایی علیه داعش، مخابره خواهد کرد.

از آنجایی که این ناوشکن 1 میلیارد پوندی برای آب و هوای خلیج فارس طراحی نشده است، پیش از این آسیب‌هایی دیده بود. بعد از اعزام این ناوشکن‌ها در سال 2012 به خلیج فارس، تعمیرات فوری برایشان نیاز بود که انجام و اکنون دوباره به این منطقه اعزام می‌شوند.

فالن همچنین گفت 3 سرویس نظامی بریتانیا برای شکست داعش فعالیت و مشارکت دارند. نیروهای هوایی بریتانیا هم در تقابل با داعش، مواضع این گروهک را در سوریه هدف قرار می‌دهد. نیروهای ارتش به نظامیان عراقی آموزش مقابله باداعش می‌دهند و نیروی دریایی هم در نقش پشتیبان به منطقه وارد می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------