10 کشته و زخمی در بمب‌گذاری در جنوب تایلند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مقامات تایلند اعلام کردند، امروز (سه شنبه) یک بمب در نزدیکی مدرسه‌ای در جنوب این کشور منفجر شد که در اثر آن سه تن شامل یک پدر و دختر کوچک چهار ساله او کشته شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این جدیدترین حمله تروریستی است که همزمان با تلاش‌های دولت تایلند به منظور مذاکرات صلح با افراطگران جدایی طلب استانهای جنوبی این کشور اتفاق می‌افتد.

اخیرا حملات تروریستی دیگری شامل چند بمب‌گذاری در هفت استان تایلند که محبوب توریست ها هستند، اتفاق افتاده است. در یک مورد بمبی کار گذاشته شده روی ریل راه آهن باعث از خط خارج شدن یک قطار و کشته شدن یک کارگر راه آهن شد.

تحقیقات اولیه درباره بمب‌گذاری امروز نشان می‌دهد که عامل این بمب گذاری ابتدا موتورسیکلتی را در مقابل یک فروشگاه کوچک در کنار مدرسه ای در استان "ناراتیوات" پارک کرده است.

سرهنگ نوپادون کینگ تونگ یک مقام پلیس تایلند گفت: بمبی که منفجر شد ظاهرا در سبدی که جلوی این موتورسیکلت بوده قرار داشته و از راه دور منفجر شده است.

نوپادون گفت: اهداف این بمب‌گذاری ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی و مردمی بودند که برای به خانه بردن کودکانشان به این مدرسه آمده بودند.

به گفته وی علاوه بر کشته شدن یک پدر و دختر چهار ساله‌اش یک مرد 23 ساله نیز کشته شد.

همچنین به غیر از این سه کشته، هفت تن دیگر نیز در این بمب گذاری زخمی و در بیمارستان بستری شدند. سه تن از این زخمی‌ها پرسنل پلیس بوده و یک تن نیز از نیروهای ارتش بود.

یک بیانیه صادر شده از جانب صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) تصریح کرده که این سازمان از بابت این بمب گذاری "بسیار ناراحت و شوک زده" است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------