مخالفان سوری با برخی ملاحظات توافق آتش‌بس را پذیرفتند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در میان مخالفت صریح احرارالشام؛
مخالفان سوری با برخی ملاحظات توافق آتش‌بس را پذیرفتند

در حالی که امروز (دوشنبه) توافق آتش‌بس اجرایی می‌شود اما گروه احرار الشام اعلام کرده است که توافق آتش‌بس روسیه و آمریکا را قبول ندارد و آن را عاری از هرگونه طرح سیاسی می‌داند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، علی عمر، معاون فرمانده کل این گروه در مواضعی که مانع‌تراشی در مسیر توافق آتش‌بس در سوریه است، اعلام کرد، این توافق که شامل توقف درگیری‌ها در سوریه می‌شود طرحی جانبدارانه بوده و تنها در تثبیت دولت سوریه نقش خواهد داشت و " انقلاب" امنیتی و نظامی را محاصره می‌کند و از تمامی توافقات بین‌المللی قبلی عدول کرده است.

عمر هدف قرار دادن هر گروهی از گروه‌های تروریستی با اشاره به جبهه النصره یا تلاش برای انزوای برخی عناصر تشکیل دهنده آن را رد کرد.

احراالشام تاکید کرده است: هر آنچه که در ژنو رخ داد و نشست‌ها با هیئت دولت و فرستاده سازمان ملل به سوریه هیچ اهمیتی برای ما ندارد.

ابو یوسف المهاجر، سخنگوی نظامی احرار الشام نیز گفت: هر توافق آتش‌بسی اهمیتی برای ما ندارد و ما متعهد به آن نخواهیم بود.

در عین حال ارتش آزاد سوریه حمایت خود را از گروه‌های تروریستی از جمله جبهه النصره اعلام کرده است.

این اولین گروه‌ مخالفی است که رسما مخالفت خود را با آتش‌بس اعلام کرده در حالی که بقیه گروه‌ها تاکنون موضع رسمی در قبال این توافق اعلام نکرده‌اند.

اسکای نیوز عربی نیز در گزارشی نوشت که منابع مخالفان سوریه گفته‌اند که برخی گروه‌ها به سازمان ملل ابلاغ کرده‌اند که از بندهای توافق آتش‌بس حمایت می‌کنند اما برخی موارد آن را نمی‌پذیرند.

مسئولان مخالفان سوری در بیانیه‌ای گفته‌اند که توافق مناطق تحت محاصره را نادیده گرفته و آنها خواهان کمک‌رسانی به تمامی مناطق بدون استثنا شده‌اند.

آنها همچنین افزودند، توافق مذکور هیچ تضمین یا ساز و کاری برای نظارت یا مجازات ناقضان مفاد توافقنامه درنظر نگرفته است.

مخالفان همچنین ابزار نگرانی کرده‌اند که هواپیماهای دولت سوریه از پرواز طی 9 روز بعد از اجرای آتش‌بس از پرواز منع نشده‌اند.

این در حالی است که مایکل راتنی، فرستاده آمریکا به سوریه از تمامی شورشیان سوری خواست به بندهای توافق آتش‌بس روسیه و آمریکا در ژنو پایبند باشند.

وی نسبت به عواقب خطرناک هر گونه همکاری با جبهه النصره (فتح الشام) هشدار داد.

راتنی در پیامی به گروه‌های مخالف مسلح گفت: توافق به حملات هوایی روسیه و آمریکا علیه مواضع مخالفان در مناطق تحت تسلط‌شان پایان خواهد داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------