ترامپ: در صورت انتخاب، بیت المقدس را به عنوان مرکز اسرائیل به رسمیت خواهم شناخت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گفته مسئولان کمپین دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان وی در دیدار روز یکشنبه خود با نخست وزیر رژیم صهیونیستی به او قول داده است که در صورت پیروزی در انتخابات، بیت المقدس را به عنوان مرکز این رژیم به رسمیت خواهد شناخت.

به گزارش ایرنا؛ سخنگوی کمپین دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نشریه «نیوزویک» گفت که ترامپ در دیدار یک ساعته خود با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در محل اقامت او در 'ترامپ تاور' به او قول داده است که در صورت ورود به کاخ سفید یکی از تصمیم های او به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان مرکز رژیم صهیونیستی خواهد بود.

این در حالی است که به رغم تلاش سران این رژیم مبنی بر به رسمیت شناساندن بیت المقدس به عنوان مرکز رژیم صهیونیستی به استثنای معدودی از کشورها، بیشتر کشورهایی که این رژیم را به رسمیت شناخته اند از جمله آمریکا هنوز تل آویو را مرکز آن می دانند.

از سوی دیگر فلسطینی ها نیز همواره در تلاش بوده اند تا بیت المقدس را که در جنگ های 1967 به اشغال رژیم صهیونیستی در آمد، پایتخت دولت مستقل خود کنند.

مسئولان کمپین ترامپ همچنین فاش کردند که دوطرف در این دیدار یک ساعته درباره موضوع های از قبیل دیوار حصاری در سرزمین های اشغالی، مبارزه با داعش و کمک های نظامی آمریکا به این رژیم که به گفته ترامپ ' سرمایه گذاری فوق العاده ای' محسوب می شود نیز گفت وگو کرده اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------