آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

بعد از لغو وتوی اوباما در مجلس نمایندگان; طرح شکایت قربانیان 11 سپتامبر از عربستان به قانون تبدیل شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

بعد از لغو وتوی اوباما در مجلس نمایندگان آمریکا

طرح شکایت قربانیان 11 سپتامبر از عربستان به قانون تبدیل شد

طرح شکایت قربانیان 11 سپتامبر از عربستان سعودی در دادگاه‌های آمریکا، بعد از مخالفت قانونگذاران آمریکایی در مجلس نمایندگان این کشور به قانون تبدیل شد.

به گزارش فارس، قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه به ابطال وتوی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا علیه طرحی که شکایت قربانیان حادثه 11 سپتامبر از دولت عربستان سعودی را ممکن می‌کند، رأی مثبت دادند. 

 

این اولین بار در دوران ریاست‌جمهوری اوباما است که نمایندگان کنگره موفق به لغو وتوی رئیس‌جمهور آمریکا می‌شوند. اوباما از سال 2009 تا کنون دوازده طرح کنگره را وتو کرده است.

 

اوباما روز جمعه (دوم مهرماه/23 سپتامبر) پیش‌نویس قانون موسوم به «عدالت در برابر حامیان تروریسم» که قبلاً با اکثریت آراء در هر دو مجلس سنا و نمایندگان به تصویب رسیده بود را وتو کرد. این طرح به خانواده‌های قربانیان حادثه 11 سپتامبر سال 2001 امکان می‌دهد مقامات سعودی دخیل در  این حملات را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

 

قانون «عدالت در برابر حامیان تروریسم» بعد از آن تصویب شد که کنگره آمریکا با انتشار 28 صفحه سند درباره حادثه 11 سپتامبر مدعی شد دست‌کم چند نفر از عاملان این حملات با مقام‌های دولت عربستان در تماس بوده‌اند. 15 نفر از 19 هواپیماربای عامل حملات 11 سپتامبر نیز شهروندان عربستان بوده‌اند.

 

در صورت رأی موافق بیش از دو سوم اعضای هر دو مجلس نمایندگان و سنا به لغو وتوی اوباما حکم وی باطل شده و قانون «عدالت در برابر حامیان تروریسم» لازم‌الاجرا خواهد شد. 

  

«عادل الجبیر»، وزیر خارجه عربستان سعودی چند ماه پیش گفته بود ریاض در صورت تصویب قانون مذکور سرمایه‌هایش را از آمریکا خارج خواهد کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------