آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

لاوروف: النصره و داعش هرگز شامل آتش بس در سوریه نخواهند بود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که داعش و النصره و گروه هایی که تحت لوای آنها فعالیت می کنند، هرگز شامل آتش بس در سوریه نخواهند بود.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، سرگئی لاوروف طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ژان مارک آیرو» همتای فرانسوی خود در مسکو تصریح کرد که روسیه همچنان بر این خواسته خود تاکید دارد که باید حساب «النصره» از گروه های مخالف به اصطلاح «میانه رو» در حلب جدا شود.

 

وی ضمن اعلام آمادگی مسکو برای بررسی پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی پاریس به شورای امنیت درباره وضعیت حلب، خاطر نشان کرد که به خاطر دیدگاه های اصولی که در توافقنامه های طرفین روس و آمریکایی ذکر شده است و با در نظر گرفتن قطعنامه هایی که شورای امنیت سازمان ملل و مجموعه حمایت از سوریه ممکن است تصویب کنند، آماده بررسی قطعنامه پیشنهادی فرانسه هستیم.

 

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که با وجود تصمیم آمریکا به تعلیق مذاکرات با روسیه درباره سوریه، مسکو و دمشق همچنان آماده عمل به تعهدات خود بر اساس توافقنامه های امضا شده میان روسیه و آمریکا هستند که پایبندی به آتش بس و کمک رسانی؛ از جمله به حلب بخشی از این توافقات هستند.

 

لاوروف ضمن ابراز تعجب از جنجال اخیر رسانه های غربی پس از اعلام استقرار سامانه «اس 300» روسیه در طرطوس تاکید کرد که استقرار سامانه «اس 400» در پایگاه حمیمیم چنین واکنش هایی را به دنبال نداشت و این دو سامانه، دفاعی هستند و خطری را متوجه هیچ طرفی نمی کنند و هدف از استقرار آنها در خاک سوریه، حمایت از نیروهای روسیه در این کشور است.

 

در پی حملات جنگنده های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور، عدم پایبندی آمریکا به وعده های خود مبنی بر جدا کردن گروههای تروریستی و معارضان موسوم به میانه روز از هم و نقض آتش بس از سوی تروریستها، تحولات سوریه وارد فاز جدیدی شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------