اردوغان: مجوز حضورمان در عملیات موصل صادر نشود، سراغ دیگر گزینه‌ها میرویم!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی اعلام کرد: اگر ائتلاف بین المللی ضد داعش با حضور ترکیه در عملیات آزادسازی شهر موصل عراق موافقت نکند، گزینه های دیگر را پیش خواهیم گرفت.

به گزارش مهر به نقل از  دیلی صباح، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی بر لزوم حضور نیروهای این کشور در عملیات آزادسازی شهر موصل عراق تأکید کرد.

 

بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که کشورش به زودی درخواست رسمی برای حضور در عملیات موصل را به ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش تحویل می دهد.

 

اردوغان در خصوص حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق مدعی شد که حضور نظامی ترکیه در عراق بنا به درخواست دولت عراق انجام شده است. این ادعا در حالی مطرح می شود که العبادی از دولت آنکارا خواسته تا برای اثبات این ادعا، مدارک و مستندات خود را ارائه دهد.

 

رئیس جمهوری ترکیه همچنین گفت: نیروهای ترکیه به هیچ وجه از «بعشیقه» موصل خارج نخواهند شد.

 

«اردوغان» همچنین افزود: «باراک اوباما» و «هیلاری کلینتون» می گویند ما به مسلح کردن «پی وای دی» و «وای پی جی» ادامه خواهیم داد. کجا این حرف را می زنند؟ در درون کمپین های انتخاباتی ریاست جمهوری. چقدر شرم آور است! آیا شریک شما در ناتو، «وای پی جی» و «پی وای دی» هستند یا ترکیه؟ اگر ترکیه است، پس شما باید با ما بر سر یک میز بنشینید.

 

وی همچنین ادامه داد: من فکر میکنم اشارات خانم «کلینتون» به مسلح کردن «وای پی جی» و «پی وای دی» بسیار تاسف بار است. من این را تجربه ای سیاسی قلمداد می کنم. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------