آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

جان کری: راه حل سیاسی تنها راه خاتمه دادن به جنگ در سوریه است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا عصر روز یکشنبه در نشست خبری مشترک با بوریس جانسون همتای انگلیسی اش در لندن با بیان اینکه جنگ در سوریه تنها راه حل سیاسی دارد، گفت: واشنگتن و لندن اعمال تحریم هایی را در ارتباط با محاصره شهرها در سوریه بررسی می کنند.

به گزارش ایرنا، وی در پایان نشست بحران سوریه در لندن گفت: مساله این است آیا ما می توانیم راهی را به جلو بیابیم و بتوانیم تلاش کنیم به آتش بس دست یابیم و عملا به پای میز برویم و درباره راه حل سیاسی گفت وگو کنیم که به گفته آنها تنها راه برای خاتمه دادن به جنگ در سوریه است؟ اگر این ( راه حل سیاسی ) تنها راه خاتمه دادن به جنگ در سوریه است در این صورت، آنها باید با اقدامات خود نشان دهند که این همان چیزی است که آنها انتخاب کردند.

 

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: روز شنبه گذشته در لوزان ما بحث های صریحی با روس ها و ایرانی ها داشتیم، این بحث ها درباره این موضوع بود که دقیقا چگونه می توان به آنجا (راه حل سیاسی و خاتمه دادن به درگیری ها) رسید. 

 

وی افزود: در روزهای آتی بایستی کارهایی صورت گیرد که ممکن است باعث ایجاد این امیدواری شود که راه برای متوقف شدن واقعی درگیری ها باز شود، اما کاری دشوار است.

 

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: واشنگتن و لندن اعمال تحریم هایی را در ارتباط با محاصره شهرها در سوریه بررسی می کنند. 

 

کری افزود: نشست های لوزان با هدف فراهم کردن فضای مناسب برای بررسی پیشنهاداتی درباره توقف فوری درگیری ها در حلب است.

 

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، جامعه بین الملل به آنچه که در حلب می گذرد توجه دارد و مسئولیت حل این موضوع را می پذیرد.

 

جان کری اضافه کرد: اوضاع حلب به دلیل بمباران وحشیانه روسیه و سوریه، به شدت دشوار است.

 

در نشست بحران سوریه که به میزبانی بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس در حال برگزاری است، علاوه بر جان کری، وزیران خارجه فرانسه، آلمان، ایتالیا نیز حضور دارند.

 

براساس گزارش منابع انگلیسی، علاوه بحث در مورد سوریه و عراق، شرکت کنندگان در این نشست در مورد ضرورت برقراری آتش بس در یمن نیز گفت وگو کرده اند.

 

نشست لندن یک روز پس از نشست بین المللی لوزان سوئیس درباره سوریه برگزار می شود.

 

وزیران امور خارجه آمریکا، روسیه، ایران، عربستان سعودی، ترکیه، قطر، عراق، مصر و اردن و نیز 'استفان دی میستورا'، نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه، در مذاکرات لوزان با هدف دستیابی به یک آتش بس در سوریه به ویژه در شهر حلب، شرکت داشتند.

 

مذاکرات لوزان بدون رسیدن به یک راهبرد و توافق روشنی خاتمه یافت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------