آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

حیدرالعبادی: مقامات ترکیه خطای مرگ‌بار صدام را تکرار نکنند/ واکنش تازۀ ایران به عملیات موصل



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

خط و نشان بغداد برای آنکارا؛

حیدرالعبادی: مقامات ترکیه خطای مرگ‌بار صدام را تکرار نکنند

نخست وزیر عراق در سخنانی خطاب به مقامات ترکیه تاکید کرد که مقامات آنکارا خطای مرگ‌بار صدام را تکرار نکنند. درخواست می کنیم که نظامیان ترکیه خاک عراق را ترک کنند.

به گزارش مهر به نقل از سومریه نیوز، نخست وزیر عراق در سخنانی شدیداللحن مقامات ترکیه را به شدت از ارتکاب اشتباه در موصل برحذر داشت.

 

بر اساس این گزارش حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در سخنانی خطاب به مقامات ترکیه تاکید کرد: مقامات آنکارا خطای مرگ‌بار صدام را تکرار نکنند. درخواست می کنیم که نظامیان ترکیه خاک عراق را ترک کنند.

 

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما نسبت به اظهارات مقامات ترکیه خوشبین نیستیم و آنها را به احترام به حاکمیت عراق فرا می خوانیم. کشورهای همسایه عراق را به هوشیاری در برابر خطر داعش دعوت می کنیم و برای همکاری با آنها آماده هستیم.

 

نخست وزیر عراق همچنین بیان داشت: داعش خطری برای تمامی جهان محسوب می شود نه تنها برای عراق. نیروهای عراقی پیروزی های بزرگی در برابر داعش در موصل کسب کردند و روزهای آتی بشارت دهنده پیروزی در موصل است. ما نسبت به محافظت از اهالی موصل حریص هستیم.

 

وی همچنین عنوان کرد که باید هوشیار باشیم؛ زیرا امکان دارد عناصر تروریستی داعش همزمان با عملیات آزادسازی موصل در شهرهای عراق عملیات تروریستی انجام دهند.

----------------------------------

 واکنش تازۀ ایران به عملیات موصل

  واحد مرکزی خبر نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه در تازه ترین اظهارنظر گفت: ایران تا پاکسازی کامل عراق، در کنار ملت و دولت این کشور خواهد ماند

 

بهرام قاسمی افزود:  «کشورهایی که با خواست و هماهنگی دولت عراق در صحنه مبارزه با تروریسم و بیرون راندن داعش حضور دارند، حُسن نیت داشته و به جبران برخی خطاهای گذشته، رفتار جدی و صادقانه در مبارزه با تروریست‌ها داشته باشند.»

 

 بهرام قاسمی درباره تناقض حضور آمریکایی‌ها در عملیات موصل با وجود نقش حمایتی از داعش و دیگر گروه‌های تروریستی گفت: نگاه‌های مختلفی درباره حاضران در صحنه عراق و منطقه وجود دارد؛ یکی نگاه بدبینانه و یکی نگاه خوشبینانه.

 

وی افزود: ما از هرگونه رفتاری که در مبارزه و مقابله با تروریسم به صورت صادقانه باشد قطعا حمایت می‌کنیم و مهم‌تر این است که به آنچه دولت عراق به عنوان دولتی مستقل تصمیم بگیرد، احترام می‌گذاریم و قطعا قصد دخالت در مسائل داخلی این کشور را نداریم.

 

قاسمی گفت: آنچه مهم است، موصل بخشی از خاک عراق است و سرنوشت آن و تصمیم‌گیری درباره آن به دولت این کشور مربوط می‌شود. به همین علت، هر آنچه با خواست و هماهنگی دولت عراق در چارچوب مبارزه با تروریسم اتخاذ شود، گامی مثبت است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: ما از ابتدا به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشور همسایه، عراق احترام گذاشته، به آن پایبند بوده، برایش سرمایه‌گذاری کرده و به آن اهمیت بالایی داده‌ایم و این مواضع ما تغییرناپذیر است.

 

وی اضافه کرد: ما عراقی باثبات و توسعه‌یافته می‌خواهیم که از صلح و ثبات برخوردار باشد و بتواند از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود دفاع کند.

 

قاسمی تاکید کرد: بر این اساس از هرگونه مبارزه‌ای که دولت عراق بتواند علیه تروریست‌ها داشته باشد و آنان را از این کشور براند، دفاع می‌کنیم و همچنان که بارها اعلام کرده‌ایم، تا پاکسازی کامل عراق و برقراری ثبات در این کشور در کنار ملت و دولت این کشور خواهیم ماند.

 

وی افزود: ما در کنار همه قشرها، همه پیروان مذاهب، قومیت‌ها و قبایل و گروه‌های مختلف عراقی که همواره و در طول تاریخ به طور مسالمت‌آمیز کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند و می‌کنند، خواهیم بود و به آنان کمک می کنیم.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی، مبارزه با تروریسم را سیاست اصولی و تغییرناپذیر کشورمان از گذشته تاکنون دانست و تاکید کرد: همانطور که در سالیان گذشته تاکنون در عمل نشان داده‌ایم، ما در مبارزه با تروریسم با هیچ‌کس تعارف نداریم و شوخی نمی‌کنیم و به صورت جدی و در این مبارزه سهیم خواهیم بود و از آن حمایت می‌کنیم.

 

قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه مبارزه جدی و صادقانه علیه تروریسم در منطقه به ویژه در کشورهای همسایه حمایت می‌کند و در آن سهیم است و خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------