چرا ابوبکر البغدادی در پیام اخیر خود خطاب به نیروهایش گفت «با خودتان نجنگید»؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا گفته است با پیشرفت نبرد در موصل ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش در حال از دست دادن کنترل خود بر نیروهایش است.

به گزارش انتخاب؛ روز گذشته فایل صوتی منتسب به ابوبکر البغدادی منتشر شد که در آن از نیروهای داعش خواسته بود درنبرد «تمام عیار» موصل مقاومت کرده و درمقابل نیروهای دولتی عقب نشینی نکنند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سرهنگ جان دوریان سخنگوی ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه، گفته است: هرچند ارتش به طور رسمی صحت این فایل صوتی را تایید نکرده است، اما واضح است که رهبران داعش می کوشند با نیروهای خود ارتباط برقرار کنند.

 

جان دوریان اضافه کرده است: نکته مهمی که در ترجمه انگلیسی این پیام صوتی که مشاهده کردم این بود که البغدادی خطاب به نیروهای خود می گوید،با خودتان نجنگید. اینگونه اظهارات را رهبری بر زبان می اورد که کنترل و توانایی خودبرای متحد نگهداشتن نیروهایش از دست داده باشد. اعتقاد ما این است چنین اظهاراتی نتیجه بخش و موثر نیست.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شایعاتی تاکنون در خصوص سلامتی ابوبکر البغدادی منتشر شده است، اما به رغم این‌ها مشخص نیست که او الان کجاست.

 

جان دوریان با این حال تصریح کرده است که ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا نمی داند که ابو بکر البغدادی کجاست.

 

سخنگوی ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا گفته است:اگر بدانیم که ابوبکر البغدادی کجا به سر می برد، او را هدف قرار می دهیم اما اکنون نمی دانیم کجاست.

 

عملیات آزادسازی شهر موصل در ۱۷ اکتبر آغاز شده است و از آن زمان تا کنون نیروهای ارتش و پلیس عراق همراه با پیشمرگه‌های کرد از جبهه‌های جنوب، شرق و شمال به سمت موصل در حال پیشروی بوده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------